جلوگیری از ریزش مو _ راهکار های موثر در درمان ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو _ راهکار های موثر در درمان ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو _ راهکار های موثر در درمان ریزش مو

 

پرسش و پاسخ توسط متخصص پوست و مو در مورد ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلات شایعی است که هم در آقایان و هم خانم ها در هر سنی مختلف می‌تواند آزاردهنده باشد این ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد برخی ناشی از مشکلات قابل درمان هستند و برخی برنامه هم درمان موثری برای آنها پیدا نشده است امروزه می خواهیم در مورد راه ها و روش های جلوگیری از ریزش مو و روش های پیشنهادی در مورد ریزش مو داشته باشیم.

علائم ریزش مو

همه ما به طور متوسط در هر شبانه روز بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو را از دست می‌دهیم و موهای ریخته شده در حالت عادی با تارهای موی جدید جایگزین شده و تراکم مو ثابت می ماند در صورتی که تعادل بین رشد و ریزش به هم بخورد یعنی ریزش بیشتر از رشد باشد گفته می‌شود که فرد دچار ریزش مو شده است پس موی همه ما میریزد ولی ریزش‌مو به شرطی که تراکم موها کاهش نیابد ایرادی ندارد.

بیشتر اوقات ریزش مو به صورت تدریجی اتفاق می افتد و تا زمانی که تراکم موها کم‌نشود متوجه آن می‌شویم در جلوگیری از ریزش مو تقریبا تمام مشکلات سلامتی زمان شروع و درمان اهمیت به خاصی دارد یعنی هر چه زودتر برای درمان ریزش مو اقدام شود احتمال موثر بودن روش درمانی بیشتر است.

 

شایعترین نشانه و علائم ریزش مو عبارتند از:

. کنده شدن راحت موها به هنگام کشیدن و شانه کردن

. تجمع زیاده مو در مورد ایر چاه بعد از دوش گرفتن

. جدا شدن مقدار زیاد مو هنگام بستن یا شانه کردن موها

. ریختن تعداد زیاد مو بر روی بالش بعد از خواب شبانه

در این شرایط به پزشک جهت بررسی باید مراجعه کنید چون گاهی ریزش مو نشانه از یک بیماری زمینه ای نیز می تواند باشد.

چرا جلوگیری از ریزش مو مهم است؟

باید بدانید که ریزش مو پدیده شایع است و در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد بر خلاف تصور بسیاری از افراد ریزش مو فقط در آقایان اتفاق نمی‌افتد و خانم ها نیز از این مشکل در امان نیستند.

جلوگیری از ریزش مو_ راهکار های موثر در درمان ریزش مو
جلوگیری از ریزش مو_ راهکار های موثر در درمان ریزش مو

. اهمیت جلوگیری از ریزش مو را می توان از دو جنبه بررسی کرد:

. جنبه ی زیبایی

در برخی از کشورها موی سر به عنوان تا جوانی شناخته می‌شود موهای پرپشت علاوه بر نشانه دوانی و شادابی با واسطه دوچندان شدن زیبایی فرد نیز می‌شود در صورتی که هر مشکلی برای ما به وجود آید مثلا اگر ریزش مو اتفاق بیفتد زیبای ظاهری نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

. جنبه ی روحی روانی

به دنبال ریزش مو تاثیر بر مسئله بر زیبایی ظاهری فرد ممکن است به دلیل خجالت و ناراحتی از وضع ظاهری خود از حضور در بسیاری از موقعیت های شغلی تحصیلی و تفریحی دوری کند این موضوع در سنین پایین و در جوانان دارای اهمیت ویژه‌ای است چرا که این گروه سنی پذیرش کمتری برای این موضوع دارد و اعتماد به نفس شان آسیب پذیرتر است مثلاً یک کودک دبستانی که دچار ریزش مو می شود ممکن است تا زمان برطرف شدن این موضوع به مدرسه نرود.

البته ناگفته نماند که برخی با سرتاسر شبیه هنرمندان هالیوودی هستند ولی بیشتر ما با از دست دادن موهای سر و احساس ناخوشایند و رضایت این نداریم با از دست دادن موی سر از ظاهر خود ناراضی هستیم و اعتماد به نفسمان کاهش می یابد پس برای جلوگیری از ریزش مو باید بسیار اهمیت دهیم.

جلوگیری از ریزش مو با تغذیه مناسب

وضعیت سلامت مو تا حدی به به وضع تغذیه مرغ وط می‌شود یعنی تغذیه مطلوب و جنس میزان ریزش حالت و مقاومت مو موثر است برای جلوگیری از ریزش مو و حفظ سلامت آن باید مقادیر کافی از ویتامین‌ها مواد معدنی پروتئین ها در رژیم غذایی وجود داشته باشد.

. رژیم های غذایی

اگر می‌خواهید رژیم لاغری بگیرید حتما با متخصص تغذیه در موارد ضروری و مکمل های غذایی مورد نیاز بدن تامین ویتامینهای مواد معدنی و پروتئین ها مشورت کنید از رژیم‌های غذایی خودسرانه و غیر اصولی دوری کنید چرا که می‌تواند نتایج فاجعه باری برای سلامتی عمومی شما در پی داشته باشد.

در رژیم های غذایی علاوه بر مواد مغذی میزان کالری نیز نقش مهمی دارد پژوهش‌ها نشان می‌دهد که کاهش ناگهانی کالری مصرف روزانه باعث ریزش مو می شود البته ریزش موی ناشی از رژیم‌های غیر اصولی بعد از بازگشت یک برنامه غذایی سالم درمان می شود و رشد موها اثر گرفته می‌شوند ولی یادتان باشد که رشد مو بسیار آهسته است و شاید سالها زمان ببرد تا دوباره سر پرمو شود.

اگر قصد دارید که رژیم گیاهخواری را امتحان کنید با متخصصان ه تغذیه در مورد مکمل های مورد نیاز مشورت کنید و اقدامات لازم برای جلوگیری از ریزش مو را یاد بگیرید چرا که برخی از این مواد مورد نیاز برای سلامتی بدن و پوست و مو در منابع حیوانی وجود دارد به طور مثال بیشتر کسانی که رژیم گیاهخواری می گیرد با کمبود ویتامین دی مواجه می شود.

جلوگیری از ریزش مو_ راهکار های موثر در درمان ریزش مو
جلوگیری از ریزش مو_ راهکار های موثر در درمان ریزش مو

. مواد مغذی مهم برای مو

تار مو جنس پروتئین است بنابراین کمبود پروتئین در رژیم غذایی باعث ایجاد مشکلاتی در روند ساختار مو می شود مصرف مقادیر کافه پروتئین برای جلوگیری از ریزش مو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ماهی مرغ گوشت قرمز تخم مرغ و حبوبات مهمترین منابع پروتئین هستند که باید در رژیم غذایی ما جا داشته باشند و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وجود کلسیم و منیزیم به مقدار مناسب در رژیم غذایی بر سلامت مو مهم است بنابراین مصرف روزانه لبنیات را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

کمبود آهن و کم خونی و خستگی می تواند موجب ریزش مو شود مصرف مقادیر کافی آهن برای خانمها در سن قاعدگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است درصورتی که مقادیر آهن رژیم غذایی کافی نباشد مصرف مکمل‌های آهن توصیه می‌شود.

کمبود برخی ویتامین ها می تواند به صورت ریزش مو نشان داده شود ویتامین‌های گروه به خصوص بیوتین در سلامت مو و جلوگیری از ریزش مو نقش دارند به طوری که در ترکیب بسیاری از مواد آرایشی که برای مو ساخته می شوند ویتامین ب شش و بیوتین وجود دارد غذاهای غنی از بیوتین شامل جگر جوانه گندم تخم مرغ و منابع غنی از نظر ویتامین b۶ شامل ماهی جوانه گندم زرده تخم مرغ و جگر است.

در برخی رژیم‌های غیر اصولی مصرف روغن ترک می شود در این حالت است که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ در حفظ سلامت مو تاثیر گذار هستند و اسیدهای چرب امگا ۳ در روغن سویا روغن کانولا و روغن ماهی و اسیدهای چرب امگا ۶ در روغن آفتابگردان روغن ذرت و روغن کانولا به مقادیر زیادی وجود دارد مصرف به اندازه این روغن ها را در رژیم غذایی در نظر داشته باشید.

تحقیقات مختلفی نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان ها در استحکام تار مو اهمیت دارد این مواد با اثر بر روی فولیکول های مو استحکام تار مو را بیشتر میکند آنتی اکسیدان های معروف شامل ویتامین e ویتامین سی و عنصر سلنیوم هستند این مواد به مقادیر فراوان در سبزیجات و میوه جات یافت می شود.

جلوگیری از ریزش مو با کاهش استرس

یکی از محل‌های نمایانگر استرس موها هستند اگر در زندگی خود حجم زیادی از استرس را تجربه می کنید باید بدانید که برای سلامتی موهای شما می‌تواند خطرناک باشد در این شرایط شکنندگی مو افزایش می‌یابد تارهای مو نازک می‌شود و همچنین فعالیت‌های فولیکول های مو برای ساخت تارهای موی جدید و چهار اختلال می‌شود پس مدیریت استرس در جلوگیری از ریزش مو نقش مهمی را ایفا می‌کند برای کاهش استرس می توانید از دوستان خانواده مشاوران و روانشناسان استفاده کنید.

یکی از بیماری‌های روانپزشکی که می‌تواند باعث ریزش مو شود تریکوتیلومانیا یا اختلالات وسواسی موکنی است در این بیماری فرد به طور غیر ارادی اقدام به کندن موهای سر و صورت خود می کند استرس یکی از مهمترین عوامل تشدید این بیماری است.

با موهای خود به لطافت برخورد کنید!

ریزش مو در اثر آسیب دیدن به پیاز مو و فولیکول مو به وجود می آید گاهی هم ساقه مو آسیب می بیند که باعث کنده شدن تار مو می شود در حالت اول که در آلوپسی اندروژنی شاهدش هستیم توصیه دائمی به وجود می آید و در حالت دوم توصیه موقت است و دوباره مو ها می توانند رشد کنند.

برای جلوگیری از ریزش مو مهم است که علاوه بر مراقبت های ارگانهای موسی از مراقبه تار مو هم باشین ساقه یا شفت مو بخشی از تورم او است که با چشم مشاهده می شود پیاز و فولیکول مو همه ارگان های کوچکی هستند که درون پوست سر قرار می گیرد.

مواردی که می توانند باعث آسیب دیدن ساقه مو و ریش شوند عبارتند از:

. ریزش موی کششی به دلیل سفت بستن بافت یا کشیدن موها

. آسیب های حرارتی که از سشوار اتو مو و ابزار حرارتی مثل فر کردن به مو وارد میشود.

. استفاده بیش از حد از رنگ مو ژله های حالت دهنده صاف کننده‌ها و لخت کننده های مو

. استفاده از لوازم آرایشی کم کیفیت و بی کیفیت

توصیه و هشدارهای زیر را جدی بگیرید:

. توصیه شانه کردن روزانه را فراموش نکنید

اگر روزی چند بار موها را با لطافت شان کنید این کار موجب افزایش خونرسانی به فولیکول های مو می شود فولیکول‌ها وظیفه ساخت و نگهداری تار مو را برعهده دارند بنابراین شانه کردن روزانه سلامت مو را حفظ می‌کند.

. توصیه استفاده از شامپوی مناسب

همانطور که در بالا گفتیم گاهی ریزش مو به دلیل آسیب به ساقه مسیح فرد از نظر تولید مو مشکلی ندارد و به دلیل مراقبت های ضعیف دچار ریزش مو شده است در این حالت برای جلوگیری از ریزش مو از شامپوی مناسب استفاده شود مثلا اگر موها خشک و وز ای دارید باید در شامپوی نرم کننده استفاده کنید تا موها بیش از حد خشک و شکننده نشود همچنین از شامپوی با کیفیت و برند معتبر استفاده کنید.

جلوگیری از ریزش مو_ راهکار های موثر در درمان ریزش مو
جلوگیری از ریزش مو_ راهکار های موثر در درمان ریزش مو

. توصیه بگذارید خودش خشک شود!

مقایسه از آسیب‌پذیری بیشتری دارند و به همین دلیل بسیاری از متخصصان پوست و مو توصیه می کنند که اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند و از سشوار و وسایل دیگر استفاده نکنید اگر از سشوار می‌خواهید برای خشک کردن موها استفاده کنید مراقب باشید که تا حد امکان حرارت کمی به موها وارد شود آسیب حرارتی یکی از علت های ریزش مو و طاسی موقت است.

.هشدار آسیب های کششی همیشه موقت نیستند:

ریزش موی کششی از جمله علل ریزش مو در خانم ها و آقایان است که موهای خود را صف می بندند و یا اقدام به بافتن آنها می‌کند این شکل ریزش مو بیشتر در خانم ها مشاهده می شود که دم اسبی سفید در بالای سر خود می بندد یا موها را به سبک آفریقایی می بافند.

در این حالت فشار زیادی به ساقه مو وارد می‌شود و موها از سر جدا می‌شوند گاهی کشش به حدی زیاد است که موجب زخم شدن پوست سر و تشکیل اسکار می‌شود که می‌تواند به طاسی به دائمی منجر شود پس برای جلوگیری از ریزش مو از بستن مدل های مو و سفت کردن آن در طولانی مدت پرهیز کنید.

از حوله و کلاه شخصی خود استفاده کنید!

همانطور که می‌دانید ما به دلیل تماس زیاد با محیط اطراف آسیب پذیری بیشتری نسبت به اعضای دیگر بدن دارد یکی از این آسیب‌ها مواجهه با عفونت های مختلف است پس باید بهداشت شخصی برای جلوگیری از ریزش مو از اهمیت خاصی برخوردار است.

شایعترین عفونتی که موها را می تواند درگیر کند عفونت های قارچی هستند که در علم پزشکی به آنها تینه آ کاپیتیس گفته می‌شود عامل بیماری گروهی از قارچ ها به نام درماتوفیت ها هستند اینن قارچها در محیط‌های گرم و مرطوب رشد می کنند و این بیماری به شدت مسری است و می تواند به راحتی از شخصی به شخص دیگر منتقل شود.

استفاده از حوله کلاه بالشت و شانه آلوده به این قارچ به این معناست که شما نیز می‌توانید به بیماری مبتلا شریف شایع‌ترین علامت ابتلا به عفونت قارچی هم ریزش مو سکه ای معمولاً در مناطق مختلف به شکل دایره ای مشخص می‌شود که به آن ریزش سکه ای نیز می گویند ناحیه دچار ریزش مو می شود و ریزش دردناک می‌باشد تب خفیف و بزرگ شدن غده لنفاوی سر نیز از علایم این بیماری است.

تشخیص این بیماری عمدتاً بالینی و به کمک ما اینه است گاهی نمونه برداری نیز در انجام آزمایش غارشناسی نیاز است درمان عفونت با داروهای ضد قارچ به مدت ۴ تا ۶ هفته است برای جلوگیری از ابتلا به بیماری سعی کنید از کلاه شانه حوله و بالشت مخصوص خود استفاده کنید.

لیست داروهای خود را بررسی کنید

ریزش مو می تواند یک عارضه داروی باشد داروهای ضد سرطان و یا همان داروهای شیمی درمانی معروفترین داروهایی هستند که باعث ریزش مو می شوند این داروها سلول‌های سریع التقسیم را مهار می‌کنند که شامل سلولهای سرطانی و همچنین فولیکولهای مو است بعد از قطع کردن این داروها ریزش مو قطع می‌شود و موها دوباره رشد میکند روش درمان دیگری که در سرطان استفاده می‌شود که موجب ریزش موها می شود روش پرتو درمانی است که ریزش موی ناشی از آن هم موقتی است.

به جز داروهای شیمیایی تعداد زیادی از داروها می توانند باعث ریزش مو شود پس برای جلوگیری از ریزش مو باید نگاهی به لیست داروهای خود بیندازید همانند ه داروهای شیمی درمانی ریزش مو ناشی از داروهای دیگر هم موقتی است و پس از قطع دارو برطرف میشود توجه کنید که عوارض جانبی دارو در افراد مختلف متفاوت است یعنی ممکن است داروی در شما ریزش مو به وجود آید ولی در فرد دیگر تونید تاثیر آن داشته باشد.

داروهای ضدبارداری یکی از دسته داروهای پرمصرف است که موجب ریزش مو میشود تعادلی که در حالت عادی بین انواع مختلف هورمون های جنسی وجود دارد در چرخه رشد موها اهمیت زیادی دارد دارویی ضدبارداری تعادل را برهم می‌زند و این باعث ریزش مو میشود.

لیست داروهایی که می تواند باعث ریزش مو شود بسیار طولانی است و نامه بسیاری از داروها رایج و پرکاربرد در آن دیده می شود بنابراین اگر به تازگی دارویی را مصرف کرده و دچار ریزش مو شده به پزشک معالج خود مراجعه کنید و این موضوع را مطرح کنید تا برای جلوگیری از ریزش مو دارو را قطع یا داروی دیگری جایگزین کند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان-جلوگیری از ریزش مو_ راهکار های موثر در درمان ریزش مو

به بیماری خاصی مبتلا هستید ؟

به دنبال درمان آن باشید

در ابتدای این مقاله اشاره کنیم که ریزش مو می تواند از علائم ابتلا به بسیاری از بیماری ها باشد بنابراین در صورتی که به پزشک مراجعه می کنید و به بررسی لازم تشخیص بیماری خود بپردازید و به دنباله روش درمانی باشید.

برخی از بیماری هایی که با ریزش مو در ارتباط هستند

کم کاری غده تیروئید

کم کاری تیروئید به معنای گفته می‌شود که در آن ساخت هورمون های تیروئید توسط غده تیروئید کاهش می‌یابد علائم شایع این بیماری

. ضعف و خستگی

. چاقی و پف کردن صورت

. کند شدن حرکات و رفلکس ها

. خشک شدن پوست و ریزش مو

برای افراد مبتلا به این بیماری داروهای خاصی جایگزین هورمون تیروئید می شود که در جلوگیری از ریزش مو ناشی از کم کاری تیروئید بسیار موثر است ریزش موی ناشی از این بیماری موقتی است و طی چند ماه درمان بهبود می یابد برای تشخیص این بیماری معمولاً آزمایش خون لازم است.

سندروم تخمدان پلی کیستیک یا بیکوز (PCOS)

این بیماری در خانمها و پس از سن بلوغ مشاهده می‌شود که به دلیل افزایش ترجمه بعضی هورمونهای جنسی مانند هورمونهای آندروژنی تعادل بین هورمونهای جنسی به هم می‌خورد معروفترین هورمونهای اندروژنی هورمونهای تستسترون و دی هیدرو تستسترون هستند که به هورمون های جنسی مردان نیز معروف است این هورمون‌ها در آقایان بیشتر ترشح می‌شود ولی در خانم‌ها نیز وجود دارد.

به هم خوردن تعادل میان هورمونهای جنسی علائم مختلفی به وجود می آید که شامل اختلال در چرخه قاعدگی پرمویی بدن چاقی آکنه آلوپسی اندروژنی است پرمویی در برخی افراد هم موجب ریزش مو یا الگویی مشابه به آلوپسی اندروژنی می‌شود متاسفانه درمان مشخصی برای این بیماری وجود ندارد و راه جلوگیری نیز ممکن است.

 

پرسش و پاسخ پزشک متخصص پوست و مو

. چرا با آغاز سی سالگی و بعد از زایمان ریزش مو بیشتر می شود؟

هومن هر استرس می‌تواند به بدن وارد شود که باعث آسیب رسیدن به مو ریزش آن شود معمولاً دو یا سه ماه بعد از استرسی که به بدن وارد می شود ریزش مو شروع می شود تا ۶ ماه ادامه یابد به این حالت ریزش موی ناشی از استرس می گویند در حاملگی ریزش مو ناشی از استرس بعد از سقط یا زایمان تغییر هورمون ها شدیدی که در بدن به وجود می آید می تواند باعث ریزش مو شود.

با توجه به اینکه فرد شیردهی دارد یا خیر و همچنین زمانی که از سقط یا زایمان او می گذرد یا با درمان مناسب می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند معمولاً پزشک ترکیبی از داروهای هورمونی محلول های تقویتی و آمپولهای بیوتین را تجویز می‌کند.

. ریزش مو پس از زایمان تا چه مدت ادامه دارد؟

عموماً ریزش مو بعد از زایمان ۲ تا ۴ ماه اعضای ما شروع می‌شود و می‌تواند تا ۶ ماه نیز ادامه پیدا کند خوشبخت می توان یک تا دو سال بعد به مرور کردم می‌شود با درمان های مناسب می توان مدت زمان و حجم ریزش مو را کاهش داد.

. انگل دمودکس چه میزان بر ریزش مو تاثیر گذار است؟

انگل دمودکس به طور طبیعی روی سطح پوست و کف سر وجود دارد افزایش تعداد گل ها پوست صورت ضایعاتی شبیه روزاسه و یا همچنین التهاب به وجود می‌آورد به مدت روی پوست سر تغییراتی مانند پوست ریزی و التهاب می شود انگل معمولاً به طور مستقیم به ریزش مو اثر ندارد اما تحمل بدن را  در برابر محلول ها و داروهای موضعی کاهش می دهد و منجر به پوست ریزی و خارش در پوست سر می شود که این امر می‌تواند آزاردهنده باشد.

. آیا موی افرادی که به دلیل شیمی درمانی ریزش کرده، دوباره رشد خواهد کرد؟

همان طور که گفته شد ریزش مو بخشی از عوارض شیمی درمانی است بسته به رژیم شیمی درمانی و مدت درمان بستگی دارد آسیب ناشی از آن می تواند برگشت ناپذیر باشد بر اساس نوع داروی شیمی درمانی و تزریق می توانید از روش های مزوتراپی مو بسیار پی تا حدی از این آسیب جلوگیری کنید.

نمی‌توان گفت که موی از دست رفته به طور کامل برگشت می کند و ریزش مو قطع می شود چون میزان اثرگذاری این نوع داروهای شیمی درمانی بستگی به نوع سرطان رژیم و مدت درمان آن دارد برای مثال تاموکسیفن و داروهای مشابه که در درمان سرطان سینه استفاده می شود بر ریزش مو اثر نامطلوب دارد.

منظور این است که به طور دقیق نمی توان گفت که چه مقداری از موهای ریخته شده دوباره برمیگردن اقدامات درمانی لازم باید حدود یک تا دو سال انجام شود و بعد از آن بررسی شود و اگر نیاز به کاشت مو بود انجام گیرد.

. آیا مصرف ماینوکسیدیل برای افراد باردار توصیه میشود؟

ماینوکسیدیل در دوران بارداری ممنوع است و حتی یک ماه قبل از بارداری نیز نباید مصرف شود.

. چه توصیه ای برای ریزش مو ناشی از قطع مصرف قرص ضد بارداری وجود دارد؟

اگر فرد سابقه بیماری هورمونی دارد باید داروهای گیاهی شبیه هورمون هایی مثل سائوپالمتو و داروهای کاهش وزن را جایگزین به داروهای هورمونی کند و برای درمان کیست تخمدان به ورزش منظم بپردازد اما اگر فرد برای پیشگیری از بارداری از قرص ضد بارداری استفاده می کند با قطع آن دچار ریزش مو شده می‌تواند از ویتامین های گروه b آمپول بیوتین و محلولهای ضد ریزش استفاده کند اگر ریزش مو شدید تر شد محلولهای هورمونیه موضعی مثل  پروژستون و استرادیول می تواند تاثیرگذار باشد.

. عواملی مثل استرس یا مصرف استروئید می‌تواند باعث ریزش موی کاشته شده شود؟

موهای کاشته شده به ریزش مقاوم اند اما تغییرات هورمونی و استرس و اضطراب می تواند بر رشد مو نتیجه نامطلوبی بگذارد محلول های موضعی و درمان های کمکی مثل پی آر پی و مزوتراپی می‌تواند از ریزش جلوگیری کند.

.آیا موهایی که در اثر پایین بودن سطح هموگلوبین خون دچار ریزش شده اند دوباره رشد میکنند یا خیر؟

اگر ریزش مو به دلیل کمبود آهن باشد فرد سابقه اختلال هورمونی و ریزش موی خانوادگی نداشته باشد با درمان  فقر آهن قابل برگشت است.

. مصرف چند دوره آمپول بیوتین مجاز است؟

آمپولهای بیوتین در گروه ویتامین های بی قرار دارد که این ترکیب محلول در آب است و به همین دلیل مصرف بیش از حد مسمومیت ایجاد نمی‌کند بنابراین حتی اگر بیش از حد و استفاده شود توسط ادرار دفع می شود نکته قابل توجه این است که مصرف ویتامین تا وقتی که بدن کمبود به آن را داشته باشد تاثیر گذار است.

هنگامی که کمبود آن برطرف شد مصرف بیش از حد کمکی نخواهد کرد و اضافه آن توسط ادرار دفع می‌شود بنابراین تزریق طولانی مدت این آمپول ها توصیه نمی شود.

آیا سطح بالای هورمونهای پرولاکتین می تواند باعث ریزش موی سر و ابرو میشود؟

بله تغییرات هورمونی مثل افزایش پرولاکتین و عدم توازن هورمونهاFSH وLHو افزایش تستسترون می‌تواند باعث ریزش مو شود.

. آیا درماتیت سبورئیک و چربی کف سر باعث ریزش مو میشود؟

درماتیت سبورئیک با خارش ،سوزش،پوسته ریزی همراه است اما معامله مستقیم ریزش مو نیست نکته قابل توجه این است که افرادی که مبتلا به این بیماری هستند در مقایسه با افراد دیگر تحمل کمتری نسبت به درمان‌های موضعی دارند برای مثال مصرف محلول ماینوکسیدیل که یکی از درمان های اصلی ریزش مو را به سختی تحمل می‌کند چون این دارو باعث خارش و سوزش می شود اکثر داروها و محلول های تقویت کننده مو پایه الکلی دارند که پوست سر را تحریک می‌کند در نتیجه اگزمای سبورئیک به خودی خود باعث ریزش مو نمی شود.

. آیا با درمان سندروم پلی کیستیک تخمدان موها مجدد رشد خواهند کرد؟

بله،با درمان مناسب و ترکیبی از داروهای هورمونی محلول های موضعی حاوی هورمون محلول ماینوکسیدیل و تزریق های تحریک کننده به رشد مو می توانید زمینه بهبود را فراهم کنید شاید صد درصد موها مجدد روشن کند اما برای کاهش ریزش و افزایش حجم مو تاثیر خوبی دارد معمولاً سندروم تخمدان پلی کیستیک به طور متوسط از ۵ تا ۱۰ سال در فرد تشخیص داده نمی‌شود بنابراین اینکه چند درصد از موها دوباره رشد میکنند نیز به سیستم بدنی بستگی دارد.

. آیا ممکن است موهایی که در اثر ۲۰ سال ابتلا به بیماری تریکوتیلومانیا دچار ریزش شده اند دوباره رشد کنند؟

بیماری تریکوتیلومانیایا کندن موی بسازه می‌تواند باعث تخریب مو شود و برخی از موهای کنده شده قابل برگشت نیست عموماً ۶ ماه تا یک سال بعد از درمان یک اختلال می توانید از اقدامات تقویتی مانند پی آر پی و مزوتراپی برای تقویت موها استفاده کنید.

برای درمان ریزش مو از چه روش هایی می توان کمک گرفت؟

برای افرادی که موهای کم پشت دارند یا ریزش مو رنج می‌برند روش های کم تهاجمی تر و ساده ترین می‌تواند در نتیجه مطلوبی را به‌همراه داشته باشد به همین منظور پی آر پی و مزوتراپی برای برای این بیماری اثرات مفیدی به جا می گذارد.

امروزه یکی از درمان های محبوب و پرطرفدار درمان ریزش مو پی آرپی است در این روش از قسمتهای مناسب به بدن بیمار خون گرفته می‌شود و با توجه به تشخیص با انواع ویتامین ها و مواد مغزی مخلوط می‌شود و سپس به منظور کمک به توقف ریزش و یک رشد مجدد تزریق می‌شود این روش درمانی کاملا بی خطر و بدون عوارض است و می تواند بهترین نتیجه را برای رسیدن به تقویت و ضخامت مو داشته باشد.

مزوتراپی نیز به عنوان یک روش درمانی با تزریق مکرر به لایه درم پوست مواد حیاتی از جمله ویتامین ها و مواد معدنی اسیدها و آنزیم ها را به پوست سر می رساند که این مواد عمدتاً باعث افزایش متابولیسم سلول افزایش گردش خون می شود و همچنین باعث ترمیم سلول های مرده و زائده پوست میشود. افرادی که علاقه به تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو را دارند می توانند با مراجعه به کلینیک زیبایی بهمنیار کرمان و معاینه توسط پزشک متخصصین کلینیک روش درمانی را انتخاب و به آن بپردازید

مراحل انجام پی آر پی

استفاده از درمان بی آبی یا مزوتراپی روش درمانی موثر نیاز نداشتند به دوره نقاهت طولانی و با کمترین عوارض و حساسیتی است که افراد مبتلا به ریزش مو و کم مویی و همچنین افرادی که علاقه دارند به ضخامت موی خود را بپردازند کارایی دارد مراحل انجام پی آر پی یا مزوتراپی با انجام آزمایشات لازم و توزیع شده توسط پزشک متخصص صورت می‌گیرد و بعد از معاینه پزشک و انتخاب روش مناسب شروع به درمان میشود.

در مرحله بعدی از کرم‌های موضعی بی حسی جهت از بین رفتن کوچکترین درد و ناراحتی استفاده می‌شود بعد از آن مواد تزریقی به پوسته سر توسط متخصص تزریق می شود که مدت زمان کوتاهی لازم دارد بعد از تزریق ۲۴ ساعت به توصیه هایی که توسط متخصص ارائه شده به خوبی اهمیت دهید تا به خوبی این مواد جذب بافت پوست و مو شوند و باعث تقویت مو گردد.

 

کاربرد و مزایای استفاده از مزوتراپی

 

مزوتراپی روش درمانی آسان و ایمنی است که در آن به قطع ریزش مو و تقویت مو پرداخته می‌شود از کاربرد و مزایای مزوتراپی می‌توان به نکاتی مانند قطع ریزش مو ، تقویت موهای شکننده و همچنین رشد مجدد موهای از دست رفته اشاره کرد این روش درمانی عارضه ای برای فرد درپی ندارد و تزریق آن به پوست سر می تواند به طور مستقیم مواد مغذی را به ریشه مو برساند .

همچنین با تحریک پوست می تواند او را مجبور به تولید کلاژن بیشتر کند کلاژن معامله اصلی جوان سازی پوست است که با افزایش سن تولید آن در بدن کاهش پیدا می‌کند کاربرد و مزایای مزوتراپی میتوان به نداشتن دوره القاح طولانی و مراقبت‌های خاص و ویژه اشاره کرد افرادی که علاقه به این روش درمانی دارند می توانند با مراجعه به کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان زیر نظر متخصصین کلینیک به انجام این درمان بپردازند و از نتایج عالی آن بهره مند شود.

 

کاندیدای مناسب جلوگیری از ریزش مو

کاندیدای مناسب این روش درمانی افرادی هستند که دچار ریزش موی شدید شده‌اند و به دنبال تقویت موها هستند راه درمان مناسبی است همچنین افرادی که دارای موهای شکننده و نازک هستند می‌توانند برای تقویت موهای خود از این روش درمانی استفاده کند همچنین افرادی که به علت استفاده از بعضی داروها دچار ریزش مو شده اند می توانند برای تقویت ریشه موی سر خود از این روش درمانی استفاده کنند.

افراد معمولی نیز می‌توانند برای ضخیم شدن و تقویت موی سر از این روش درمانی استفاده کنند این روش درمانی کمترین عارضه را برای فرد دارد و به طور مستقیم می‌تواند به تقویت ریشه مو بپردازد همچنین باعث تولید کلاژن بیشتر نیز در بدن میشود این روش درمانی در کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان زیر نظر متخصصین کلینیک صورت می گیرد.

 

معایب و عوارض مزوتراپی

همانطور که گفته شد مزوتراپی روش درمانی آسان و ایمنی برای تقویت موی سر و قطع ریزش آن است که عوارض و معایب بسیار کمی به همراه دارد از عوارض احتمالی این درمان می‌توان به کمی التهاب و تورم در محل تزریق طی چند ساعت و یا حداقل طی چند روز به کاملاً برطرف می‌شود این روش درمانی نیاز به مراقبت های خاص و ویژه‌ای ندارد و فرد به راحتی بعد از انجام این درمان می‌تواند به کار روزمره خود بپردازند .

فقط کافی است که به توصیه هایی که توسط متخصص ارائه می‌شود توجه کنند تا بهترین نتیجه برایش حاصل شود در کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان انواع خدمات زیبایی پوست و مو زیر نظر متخصص باتجربه و حرفه‌ای این کلینیک انجام می گیرد.

 

هزینه و قیمت مزوتراپی

باید این را صادقانه گفت که روش‌هایی مثل پی آر پی و مزوتراپی نقش تقویتی دارند و باعث ایجاد تار موی جدید نمی‌شود تا های فعلی هرچند ضعیف و نازک هم باشند را تقویت می کند و از ریزش آن جلوگیری می کند و یا ریزش آن را به تأخیر می‌اندازد در تمام دنیا برای ایجاد تار موی جدید و تراکم بیشتر فقط از عمل کاشت پیوند استفاده می کنند.

هزینه های مزوتراپی بستگی به انتخاب نوع کلینیک تعرفه های کلینیک و همچنین تخصص پزشکی متخصص دارد جهت اطلاع گرفتن از هزینه‌های مربوط به کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان با این کلینیک تماس گرفته نسبت به هزینه و تخفیفات روزانه توسط مشاوران و کارشناسان حرفه ای اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورید.

 

تعداد جلسات مزوتراپی مو

مزوتراپی برای تقویت ریشه مو و همچنین قطع ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد این روش درمانی بسیار آسان و مطمئن برای افرادی است که قصد دارند به تغذیه موی خود بپردازند از دوره درمان مزوتراپی سر حدود ۱۰ جلسه است که به فاصله ۸ هفته یکبار طول می کشد و بعد از آن پوست سر تقویت خواهد شد یعنی بدین معنی که هر سال باید دو الی سه جلسه درمان تکرار شود.

با توجه به نیاز شخصی هر فرد انجام می‌شود در ندیده تعداد جلسات برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد افرادی که علاقه به تقویت موی سر خود با مزوتراپی یا پی آر پی را دارند می توانند با مراجعه به کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان بعد از معاینه و مشاوره توسط پزشک متخصصین کلینیک روش درمانی مورد نظر را انتخاب و برای تقویت موهای خود به آن بپردازند.

 

مراقبت های قبل از پی آر پی

استفاده از روش‌های درمانی پی آر پی و مزوتراپی برای تقویت ریشه مو و همچنین ضخامت تار مو بهترین روش درمانی است که تمام افراد می‌توانند برای موهای خود از آن استفاده کند اما قبل از انجام این درمان لازم است که یکسری مراقبت هایی را انجام دهید تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود و در طی این درمان هیچگونه عوارض و حساسیتی برای شما به وجود نیاید.

. حداقل یک هفته قبل از درمان از مصرف قرص های رقیق کننده خون مانند آسپیرین و ایبوپروفن خودداری کنید و اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید یا بیماری خاصی دارید حتماً با پزشک خود در این مورد صحبت داشته باشید و او را در جریان داروهای خود قرار دهید.

. حداقل دو هفته قبل از درمان از مصرف قلیان سیگار و همچنین مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید مصرف این گونه مواد هم در روند بهبودی تاثیر می گذارد هم موجب آسیب رسیدن به بافت پوست و مو می‌شوند و هم باعث خشکی پوست میشود.

.قبل از مراجعه به درمان استحمام کنید و اسید گونه مواد آرایشی و بهداشتی بر روی پوست استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از تزریق پی آر پی

بعد از تقویت موی سر با استفاده از روش پی آر پی یا مزوتراپی برای رسیدن به نتیجه بهتر و مطلوب در کافی است که یکسری مراقبتها را انجام دهید تا هم نتیجه بهتری حاصل شود و هم به تقویت مو کمک بزرگی کرده باشید از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد

. تا ۲۴ ساعت از رفتن به حمام و رسیدن آب به پوست سر خودداری کنید.

. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید همچنین از قرار گرفتن در محل های پر گرد و غبار و آلوده خودداری کنید.

. از فشار آوردن به ناحیه تحت درمان و همچنین از طرق بدن خودداری کنید طرقه بدن باعث می‌شود که مواد تزریق شده پس زده شود

. از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی پرهیز کنید.

. اگر دارویی توسط متخصص برای شما تجویز شده آن را به موقع و تا آخر ادامه دهید و از مصرف داروهای خودسرانه دیگر پرهیز کنید.

 

دوره نقاهت تزریق پی آر پی

همانطور که گفتیم پی آر پی و مزوتراپی روش‌های درمانی مناسبی برای تقویت موهای سر است همچنین می توانید به قطع ریزش مو ضخامت آن کمک بزرگی کنید بعد از تزریق این مواد به سر می توانید به منزل بازگردید و کارهای روزمره خود را شروع کنید فقط کافیست که به توصیه های ارائه شده به خوبی توجه کنید تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود.

پی آر پی روش درمانی آسان است که نیاز به استراحت کامل و دوری از انجام فعالیت‌های سنگین را ندارد و فقط کافی است که طی ۲۴ ساعت از تعرق بدن خودداری کنید تا این مواد به خوبی جذب بافت پوست شود اگر علاقه به این روش درمانی برای تقویت موی سر خود دارید می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان و معاینه توسط پزشک متخصصین کلینیک به انجام این درمان بپردازید.

 

اثرات و نتایج جلوگیری از ریزش مو:

استفاده از روش‌های درمانی مانند پی آر پی و مزوتراپی اثرات و نتایج طولانی مدتی بر روی پوست سر و مو دارند از جمله این اثرات می‌توان به ضخیم کردن تار مو قطعه ریزش مو و تقویت آن اشاره کرد همچنین با تحریک پوست باعث تولید کلاژن بیشتر نیز در بافت پوست می‌شود کلاژن عامل اصلی جوانسازی پوست است که با افزایش سن تولید آن در بدن کاهش پیدا می‌کند.

این روش های درمانی کمترین عارضه و حساسیت را برای فرد در پی دارند و نیاز به دوره نقاهت طولانی و مراقبت‌های خاص و ویژه‌ای نیز ندارد اثرات و نتایج این درمان در کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان ماندگاری بالایی دارد زیرا توسط پزشک متخصص و با دستگاه های پیشرفته صورت می گیرد.

 

نتیجه گیری

ریزش مو یکی از مشکلات شایع در هم در آقایان و هم در خانم‌ها است که از آن رنج می برند که موی باعث مشکلات زیادی در افراد می‌شود از جمله تاثیر زیادی در زیبایی چهره و زیبای آنها می گذارد روش های متعددی برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن وجود دارد از جمله داشتن رژیم های غذایی مناسب استفاده از داروها و مکمل های دارویی و رساندن انواع ویتامین ها و پروتئین ها برای تقویت موی سر برطرف کردن بعضی مشکلات و بیماری ها و همچنین قطعه بعضی داروهایی که باعث ریزش مو میشود.

از روش هایی که می توان به تقویت مو به راحتی و آسانی پرداخت مزوتراپی و پی آر پی است که روش های آسان و موثر با کمترین عارضه برای افرادی که قصد تقویت موی خود را دارند این روش‌های درمانی در کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان زیر نظر متخصص باتجربه و حرفه‌‌ای این کلینیک انجام می گیرد که افراد علاقمند می توانند از آن برای تقویت موهای خود استفاده کنند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان-جلوگیری از ریزش مو_ راهکار های موثر در درمان ریزش مو

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 12 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

https://clinicbahmanyar.ir

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicbahmanyar

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

https://clinicbahmanyar.ir/opmo

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

مشکلات اندام تناسلی آقایان
تعداد رابطه زناشویی در هفته از نظر اسلام
برای درمان واریس چه بخوریم؟
میکروبلیدینگ ابرو چقدر ماندگاری دارد؟
درمان شکستگی آلت تناسلی
عمل جراحی تامی تاک

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران کرمان کلینیک زیبایی بهمن یار
  • 09120043630-03491011240
  • info@clinicbahmanyar.ir