علت و نحوه درمان چربی مو و پوست سر با روش های خانگی

علت و نحوه درمان چربی مو و پوست سر با روش های خانگی

علت و نحوه درمان چربی مو و پوست سر با روش های خانگی:

 

چرب شدن پوست سر همیشه اتفاق ناخوشایندی نیست ، وجود چربی می تواند برای پوست سر مفید باشد و زیبایی موها را حفظ کند اما چیزی که باعث ناراحتی در افراد می‌شود چربی بیش از اندازه پوست سر است که می تواند باعث احساس ناخوشایندی شود به علاوه در بسیاری از موارد این چربی می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن کف سر و از بین رفتن حالت مو شود .

در این موارد باید به دنبال روش مناسبی برای درمان چربی مو باشید اما برای درمان این مشکل باید چه کاری را انجام دهید؟ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا روش های درمانی مناسبی را برای شما بیان کنیم.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان

علت چرب شدن پوست سر چیست؟

پیش از اینکه به سراغ راه های درمان برای تعبیر پوست سر برویم باید بدانید که علت به وجود آمدن این مشکل چیست عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث چرب شدن پوست سر شود که منشاء آنها می تواند ژنتیکی ، درونی یا محیطی باشد. پوست سر برای حفظ سلامت خود و از دست ندادن رطوبت ، چربی تولید می‌کند شدت این کار توسط غده سبوم انجام می شود به دلایل گوناگون ممکن است تغییر کند و از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد

. ژنتیک

در برخی از افراد به صورت ارثی و ژنتیک پوست سر آنها چربی دارد به عبارتی بهتر ژن های آنها هستند که می توانند روی عملکرد غده سبوم و میزان تولید چربی تأثیر بگذارند.

. بیماری های پوستی

انواع گوناگونی از بیماری های پوستی وجود دارد که می‌تواند با تغییر عملکرد سیستم ایمنی و همچنین غده سبوم باعث تولید چربی شود برای مثال بیماری درماتیت سبورئیک با تحریک پوست سر و غدد چربی باعث تولید زیاد چربی می شود که علائم مختلفی مانند شوره و پوسته پوسته شدن را نیز در پی دارد.

درمان چربی مو

. آکنه سر

در بسیاری موارد ممکن است سلول های پوستی و مواد چربی در داخل منافذ گیر بیفتند و باعث شوند که زمینه برای رشد باکتری‌ها در این منافذ فراهم شود این موضوع باعث تجمع زیاد چربی و به وجود آمدن آکنه کف سر خواهد شد.

. عوامل محیطی

در بسیاری از موارد آلودگی‌ها و دیگر عوامل محیطی باعث چرب شدن پوست سر می‌شود این موضوع به دلیل تاثیرگذاری هورمون‌ها می‌تواند میزان تولید چربی در پوست سر را افزایش دهد در این موارد پوست سر ممکن است واکنش به عوامل محیطی طبیعی و یا مواد شیمیایی از خود نشان دهد و میزان تولید چربی را افزایش دهد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

راهکار های درمان ریزش مو بعد از کرونا

مراحل مزایا و هزینه کاشت مو به روش SUPER FUE

جلوگیری از ریزش مو_ راهکار های موثر در درمان ریزش مو

. استرس

استرس یکی دیگر از عوامل مضر است که میتواند مستقیم روی هورمون اندروژن تاثیر بگذارد این هورمون وظیفه دارد تولید سبوم را کنترل کند که در صورت داشتن استرس آن را دچار اختلال می‌کند.

. شستشوی بیش از حد موها

شستشوی بیش از اندازه موها نیز باعث می شود که پوست سر تحریک شود و به این خاطر مجبور به تولید سبوم بیشتر شود که منجر به چرب شدن پوست سر می شود به علاوه باید دقت کنید که در صورت استفاده از شامپوها و نرم‌کننده‌ها ، موها را به طور کاملا آبکشی کنید تا مقداری از آن لای موها نماند زیرا می تواند تعادل چربی پوست سر را به هم بزند.

درمان چربی مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان- درمان چربی مو

. افزایش سن

یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش ترشح چربی در غدد پوست می‌شود افزایش سن است ، به ویژه در مردان زیرا در مردانی که سن آنها بیشتر از ۵۰ سال است ، هورمون هایی به نام  DHT ترشح می‌شود که این هورمون‌ها فولیکول های مو را کوچک میکند و باعث چرب شدن پوست سر می شود نکته دیگری که در ترشح چربی در پوست سر بعد از سن بلوغ اتفاق می‌افتد و باعث افزایش اندازه غدد چربی پوست سر می شود پس مقدار ترشح چربی نیز افزایش پیدا می‌کند.

. استفاده از برس و شانه کثیف

آلودگی‌ها ، گرد و غبار و ذرات باقیمانده از محصولات آرایشی و مراقبتی به طور مستقیم به موها انتقال پیدامی کنند ، و استفاده از برس و شانه هایی که به خوبی تمیز نشده است باعث می‌شود که موها کثیف بشوند و میزان ترشح چربی در پوست سر افزایش پیدا کند.

درمان چربی مو

چرب شدن  پوست سر چه عواقبی به دنبال دارد؟

همان طور که گفتیم چربی پوست سر به میزان طبیعی برای سلامت مو و جلوگیری از خشکی آن لازم و ضروری است اما اگر پس از شستشوی موها و پوست سر متوجه شدید که چربی آن برطرف نمی‌شود باید برای درمان چربی مو و تنظیم مقدار ترشح چربی اقدام کنید ، چرب شدن پوست سر می تواند باعث بروز مشکلات مختلفی شود که اصلی ترین آنها از قرار زیر هستند.

. ریزش مو

یکی از مشکلات رایج چرب شدن پوست سر چرب شدن موهاست و در نتیجه افزایش میزان ریزش مو سر را افزایش میدهد . اگر آلودگی ها در میان موها گیر بیافتند باعث بسته شدن منافذ پوست میشود و بدین ترتیب مواد کافی برای رشد موها فراهم نشود ریزش مو اتفاق می افتد.

. شوره

بعضی افراد فکر می‌کنند که شوره به دلیل خشک شدن پوست سر اتفاق می‌افتد اما این تصور کاملاً غلط است شوره سر زمانی اتفاق می‌افتد که آلودگی و مواد مختلف شیمیایی توسط پوست سر جذب شود و منافذ را مسدود کند یکی از عواملی که باعث گیر افتادن آلودگی ها می شود افزایش میزان چربی در ناحیه پوست سر است.

. چسبندگی و از بین رفتن حالت موها

همانطور که گفتیم پوست سر چرب می‌تواند چرب شدن موها را در پی داشته باشد موهای چرب تا حد زیادی به هم میچسبند و دسته های خشک و بی حالت را ایجاد می‌کند به همین دلیل اگر افزایش چربی پوست سر کنترل نشود باعث از بین رفتن حالت موها میشود.

درمان چربی مو

راه های خانگی برای درمان چربی پوست سر

اگر یک روز از خواب بیدار شدید و احساس کردید که چربی و درخشندگی موهای شما از همیشه بیشتر است و به نظر می‌رسد لکه هایی مانند روغن در بین آنها وجود دارد ، احتمالا میزان چربی پوست شما  از حالت طبیعی خارج شده است.

در اینجا باید به فکر راه درمانی باشید نخستین کاری که باید با مواجهه با این مشکل انجام دهید استفاده از راهکارهای خانگی برای کنترل چربی پوست سر است در ادامه تعدادی از راهکارها را برای از بین بردن چربی در نواحی پوست سر برای شما بیان می کنیم.

. تغییر رژیم غذایی

یکی از عواملی که میتواند باعث ترشح مقدار زیادی چربی و درمان چربی مو شود داشتن رژیم غذایی نامناسب است که در آن مقدار زیادی کربوهیدرات وجود دارد بنابراین در صورت مواجه شدن با این مشکل در رژیم غذایی همه ویتامین ها و پروتئین ها را افزایش دهید سعی کنید مقدار کافی مواد معدنی مانند زینک و سولفور را دریافت کنید زیرا این مواد باعث گردش خون بهتر می شود و می تواند چربی پوست را کنترل کند.

. استفاده از روغن جوجوبا

هر چند ممکن است استفاده از روغن برای درمان چربی مو کمی عجیب و غریب به نظر برسد اما روغن‌جوجوبا یک ماده منحصر به فرد است ، استفاده از این روغن می تواند چربی نامناسب غدد سبابه را تنظیم کند بدین ترتیب چربی تولید شده را کنترل و مانع چرب شدن پوست سر شود ، برای استفاده از روغن جوجوبا آن را به موهای خود اسپری کنید و سپس ماساژ دهی و بعد از یک ساعت بعد می توانید موها را با استفاده از یک شامپو ضعیف شست و شو دهید.

درمان چربی مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان- درمان چربی مو

. تغییر شامپو و نرم کننده

همانطور که گفتیم دلایل اصلی افزایش میزان ترشح چربی روی پوست سر می تواند استفاده از شامپو و نرم کننده باشد اگر مواد حاوی سولفات یا سیلیکون باشند می‌توانند به فولیکول‌های مو آسیب وارد کنند زیرا سولفات می تواند چربی فولیکول ها را از بین ببرد و باعث تحریک غدد سبابه برای تشویق چربی بیشتر شود به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که در صورت چرب شدن پوست سر از شامپوهایی استفاده کنید که باعث خشکی نمیشود.

. استفاده از آبلیمو

هنگامی که تشخیص دادید که به چربی پوست سر مبتلا شده اید باید یک مرحله دیگر را به شستشوی موهای خود اضافه کنید در این حالت باید پس از شست و شوی موها با شامپو و نرم کننده یک نصف لیوان آب لیمو را با لیوان آب مخلوط کنید و بعد از آبکشی موها را با آن بشویید این کار باعث تقویت فولیکول ها و تنظیم چربی پوست سر میشود.

. استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب مانند یک پاک کننده قوی در درمان چربی مو عمل می کند و می تواند به طور موثری آلودگی هوا و ذرات باقیمانده در لابلای موها را به طور کامل از بین ببرد در نتیجه از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند استفاده از سرکه سیب یک نصف لیوان را در مقداری آب بریزید و بعد از شستشوی موها با شامپو این محلول را برای شستشوی مو استفاده کنید.

درمان چربی مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان- درمان چربی مو

. شامپوی نعناع

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در درمان چربی مو به شما کمک کند نعنا است شما باید مقداری نعنا را بجوشانید و اجازه دهید تا سرد شود سپس آن را با آب مخلوط کنید و بعد از شستشوی موها با شامپو موها را به وسیله آن آبکشی کنید برای افزایش تاثیر محلول می توانید مقداری سرکه نیز به آن بیفزاید.

. روغن زیتون

روغن زیتون نیز یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند برای تعادل در ترشح چربی مناسب باشد و درمان چربی مو موثرباشد، برای استفاده از این روغن مقداری از آن را به کف سر ریخته و با حرکت دایره وار آن را روی پوست سر ماساژ دهید و یک ساعت بعد موها را بشویید.

. استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که می تواند چربی اضافه را از روی پوست از بین ببرد و آن را نرم و لطیف کند به علاوه از پوست سر محافظت می کند و از ریختن موها جلوگیری می‌کند.

درمان چربی مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان- درمان چربی مو

چگونه می توان از چرب شدن پوست سر جلوگیری کرد؟

راه های زیادی وجود دارد که شما می توانید از آنها برای کاهش چربی پوست سر و جلوگیری از وقوع این مشکل استفاده کنید در ادامه برخی از این راهکارها و توصیه‌ها را برای شما بیان می کنیم.

. شستشوی موها به تعداد کافی

برای درمان چربی مو باید تعداد دفعات شستشوی آن را کنترل کنید ، شست وشوی بیش از حد سر  باعث از بین رفتن چربی و تحریک قدرت تولید کننده چربی می شود از سوی دیگر شستشوی کم نیز باعث تجمع آلودگی و مسدود شدن منافذ پوست می شود هردوی این موضوعات می‌تواند تا حد زیادی چرب شدن پوست را به دنبال داشته باشد به همین دلیل است که باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین روند شستشوی مو را برای شما تعیین کند.

. شست و شوی درست موها

علاوه بر این که باید تعداد دفعات شستشوی مو را کنترل کنید باید این کار را به روش درستی نیز انجام دهید زیرا عدم شستشوی صحیح پوست سر و موها در نهایت منجر به چرب شدن آن می‌شود برای این کار باید مقدار کمی شامپو را به ریشه مو و پوست سر بمالید و اجازه دهید که شامپو به خودی خود به قسمت‌های انتهای مو برسد .

از مالش دادن زیاد موها خودداری کنید دقت کنید که ایجاد کف زیاد به معنای شستشوی درست موها و پوست سر نیست همچنین در نظر بگیرید که هرگز در زمان شستشوی سر از ناخن استفاده نکنید این کار باعث تحریک پوست سر و خراش بر روی پوست سر میشود در نتیجه غدد چربی برای درمان خراش ها و جلوگیری از به وجود آمدن التهاب چربی بیشتری را تولید می‌کند علاوه بر این موارد طبق توصیه محققان شست و شوی مو با شامپو ها بیش از یک بار در هر بار استحمام نیاز نیست.

. از مصرف زیاد نرم‌کننده‌ها خودداری کنید!

در زمان استفاده از نرم کننده ها باید احتیاط کنید ترکیبات موجود در این نرم کننده ها می تواند پوست سر شما را چرب کند برای استفاده از نرم کننده ها دقت زیادی داشته باشید که این ماده به پوست سر شما نرسد در نتیجه آنها را تنها به انتهای موها بزنید و از ماساژ دادن آنها نیز خودداری کنید.

. استفاده از سشوار و اتو مو را محدود کنید!

استفاده زیاد از سشوار و اتو مو باعث تحریک غدد چربی پوست سر می‌شود اگرچه باعث خشک شدن سریع موها میشود ولی منجر به خشکی پوست سر و در نتیجه از بین رفتن بافت طبیعی میشود.

. کمتر به موهای خود دست بزنید!

تاب دادن موها به دور انگشتان بیش از حد باعث تولید چربی می شود به علاوه اگر با خاراندن سر یا مواردی از این دست آسیب به پوست سر وارد کنید زمینه تولید چربی را افزایش می دهید بنابراین تا حد امکان با موهای خود با ملایمت برخورد کنید و از آسیب زدن به پوست سر خودداری کنید.

. بعد از ورزش کردن یا تعریق زیاد موهای خود را بشویید!

عرق کردن نیز باعث چرب شدن موها می‌شود به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که پس از ورزش و فعالیت های بدنی موها را بشویید همچنین پس از استفاده از کلاه ، روسری و سربند نیز باید دوش بگیرید و موها را بشویید.

. از بستن موهای خود تا حد امکان خودداری کنید!

بستن موها به یک حالت باعث کشیده شدن آنها می شود به خصوص به صورت دم اسبی می‌تواند پوست سر را وادار به تولید چربی کند به همین دلیل به شما توصیه می کنیم تا حد امکان موهای خود را باز بگذارید .

درمان چربی مو برای جلوگیری از ریزش و شوره بسیار مهم و ضروری است برای این کار می توانید از درمان های خانگی و یا انجام دادن اقداماتی از بروز این مسئله جلوگیری کنید نکته اساسی و مهم اینجاست که شما باید پیش از هر چیز علت وقوع چربی را متوجه شوید تا بتوانید درمان مناسبی را برای برطرف کردن چربی پوست سر انتخاب و به آن بپردازید .

بعضی از مشکلات چربی پوست مربوط به بیماری های پوستی هستند که می توانند باعث چرب شدن پوست شوند در نتیجه درمان های خانگی اثر ندارند و باید از درمان‌های پزشکی استفاده کنید اگر احساس میکنید مو و پوست سر شما چرب است باید نزد یک متخصص بروید تا علت را تشخیص دهد ما در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی بهمن یار کرمان این امکان را برای شما فراهم کرده ایم .

با استفاده از خدمات مشاوره‌ای بهترین راه را برای درمان چربی مو خود انتخاب کنید و همواره ظاهری زیبا و جذاب داشته باشید اگر شما تمایل به استفاده از روش های کلینیکی برای رفع چربی پوست سر و تقویت موها را دارید ما به شما به مزوتراپی را پیشنهاد می دهیم مزوتراپی روش آسان و ایمنی است که بدون درد و خونریزی ، نیاز داشتن به دوره نقاهت و ریکاوری در کمترین زمان ممکن می توانید به تقویت مو و کنترل چربی و مشکلات مو بردارید.

درمان چربی مو در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی بهمن یار کرمان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه کلینیک صورت می گیرد که شما می توانید از آن بهره مند شوید و زیبایی و طراوت را به موهای خود دوباره هدیه دهید.

 

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی بخش وسیعی از درمان های تزریقی و کم تهاجمی است که کاربردهای زیادی دارد مزوتراپی مو یکی از روش‌های درمانی است که باعث تقویت ریزش مو و تحریک رشد موها می شود در مزوتراپی ترکیبی از مواد مختلف تقویتی به درون پوست سر تزریق می‌شود این مواد شامل عصاره گیاهی داروهای گوناگون ، ویتامین‌ها ، آنزیم ها ، هورمون ها ، فاکتورهای رشد و دیگر عواملی هستند که می‌توانند به مشکلات مو و پوست سر کمک کنند .

مواد به کاربرده شده در مزوتراپی کاربردهای گوناگونی دارد از جمله کاربردهای آن می‌توان به درمان سلولیت ، از بین بردن چربی های موضعی ، درمان چربی پوست سر ، جلوگیری از ریزش مو و درمان آلوپسی  ،جوانسازی پوست ، درمان لکه های پوستی ، اصلاح انحنای سطحی ، برطرف کردن جای جوش و زخم ، از بین بردن چین و چروک ، سفت کردن پوست و لیفتینگ پوست را در نظر گرفت.

اگر شما هم تمایل به انجام مزوتراپی دارید می توانید این روش درمانی را در کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی بهمن یار کرمان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید.

 

کاندیدای مناسب مزوتراپی مو

به جز آلوپسی اندروژنی انواع دیگر ریزش مو نیز وجود دارد که مزوتراپی می‌تواند درمان مناسبی برای آنها باشد اگر به هر یک از آلوپسی ها مبتلا هستید مزوتراپی می‌تواند روش درمانی مناسبی برای شما باشد ریزش موی ناشی از استرس ، اختلالی است که در بدن به وجود می‌آید و افرادی که دچار این اختلال شده‌اند و با ریزش مواجه شده اند مزوتراپی می‌تواند درمان مناسبی برای آنها باشد.

همچنین افرادی که دچار مشکلات ساقه مو به هر دلیلی شده‌اند و ساقه موی آنها آسیب دیده مزوتراپی برای آنها مفید است یکی از اثرات این روش افزایش رشد موها همچنین حفظ سلامت موهاست ، افرادی که دچار ریزش موی سکه ای شده اند آنها نیز احتمالاً کاندیدای مناسبی برای مزوتراپی هستند افرادی که کاهش سرعت رشد به هر دلیلی دارند مزوتراپی می‌تواند راه درمان مناسبی باشد .

افرادی که دچار چربی بیش از حد پوست شدن می توانند از مزوتراپی برای تقویت موها و کنترل چربی پوست سر استفاده کند اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که مزوتراپی برای شما مناسب است می توانید این روش درمانی را در کلینیک بین المللی پوست و مو زیبای بهمن یار کرمان زیر نظر متخصص باتجربه و حرفه‌ای این کلینیک انجام دهید.

 

اثرات و فواید مزوتراپی مو

مزوتراپی برای انواع مختلف پوست تاثیر می‌گذارد و همچنین سیستم گردش خون را بهتر می‌کند ، بر سیستم ایمنی و سیستم عصبی حسی اثر می گذارد برای بسیاری از انواع آلودگی‌ها مزوتراپی درمان موثری به شمار می‌رود اثرات مزوتراپی را می‌توان به بهبود خونرسانی اشاره کرده و در فرمول بسیاری از محلول های مزوتراپی داروهای اتساع دهنده عروق وجود دارد که موجب افزایش گردش خون می‌شود .

غذا رسانی به بافت پوست و فولیکول ها در ترکیبات مزوتراپی از انواع ویتامین ها ، آمینو اسید ها و مواد معدنی استفاده می‌شود جلوگیری از فرآیند تحلیل رفتن فولیکول ها باعث افزایش قدرت و بهبود حالت مو می‌شود همچنین تنظیم ترشح چربی پوست سر ، داروهای به کار رفته در مزوتراپی ترشح غدد سبابه را کنترل میکند .

بهبود اثرات سایر روش های درمانی مزوتراپی می‌تواند به عنوان روش درمانی برای درمان های ریزش مو ، تزریقات استروئید ها ، مراقبت های عمومی و ….. استفاده شود ، مفید برای بهبود نتایج کاشت ، قبل از کاشت ، بلافاصله بعد از کاشت و مدتی بعد از کاشت مو برای تقویت موها استفاده شود.

 

مزایای مزوتراپی مو

. روشی موثر برای درمان ریزش مو بدون نیاز به جراحی ، زخم و برش است

. بهبودی سریع را به همراه دارد بدون داشتن دوره نقاهت و ریکاوری

. بدون درد ، بدون نیاز به بیهوشی و بستری انجام می‌گیرد

. عوارض جانبی بسیار کمی دارد و خطرات بسیار محدودی دارد

. هزینه مناسب و منطقی آن نسبت به روش‌های درمانی دیگر

. به دلیل نیاز به مراقبت های خاص و ویژه صورت می‌گیرد

. مناسب برای درمان ریزش مو ، رفع مشکلات سر مانند چربی ، شوره و همچنین ترمیم موهای آسیب دیده است

اگر شما هم تمایل به استفاده از مزوتراپی را دارید و می خواهید از مزایای این روش درمانی بهره مند شوید می توانید آن را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی بهمن یار کرمان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انجام دهید و از نتایج فوق‌العاده آن لذت ببرید.

 

مراحل مزوتراپی مو

آماده شدن برای درمان

شب قبل از روز معالجه باید موها را بشویید چند روز قبل از مزوتراپی داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید و اگر دارویی استفاده می کنید حتما در مورد مصرف آن پیش از جلسه درمانی با پزشک مشورت داشته باشید از مواد تقویت کننده ، داروهای مراقبت مو و مواد حالت‌دهنده از ۲۴ ساعت قبل از درمان استفاده نکنید برای مزوتراپی برخلاف روش های درمانی دیگر نیازی به ضد عفونی نیست و اگر روی پوست عفونتی وجود داشته باشد با الکل ۷۰ درصد ضدعفونی می شود.

در جلسه درمانی

تزریقات مزوتراپی با استفاده از سوزنی مشابه انسولین به صورت دستی و یا با استفاده از دستگاه مزوگان انجام می‌شود که این تزریقات به شکل دستی یا با استفاده از مزوگان به انتخاب پزشک متخصص بستگی دارد و هر دو روش خوبی هستند.

دارورسانی و تغذیه

سوزن حدود یک میلیمتر درون پوست و مو نفوذ می‌کند و محلول درمانی را مستقیم به لایه میانی وارد می‌کند در محلول مزوتراپی حاوی آمینو اسیدها ، ویتامین ها ، ماینوکسیدیل ، داروهای مهارکننده و فاکتورهای رشد گوناگون ، هورمون های آندروژنی وجود دارد این مواد باعث افزایش قدرت موها و جان گرفتن دوباره فولیکول ها میشود.

ریز آسیب های مفید

اتفاق دیگری که در مزوتراپی شاهد آن هستیم اثرات درمانی فوق العاده و بسیار کوچکی است که توسط سوزن ایجاد می شود این آسیب های جزئی باعث می‌شود که فرایند ترمیمی به کار بیفتد در طی فرآیند فاکتورهای رشد و ترمیم زیادی در فضای بافتی آزاد می شود و رک های خونی تشکیل می‌شود ، کلاژن سازی تحریک می‌شود به علاوه سلول‌های بنیادی به سمت ناحیه روانه می‌شوند همه این رخدادها باعث بهبود کیفیت و تحریک رشد موها می‌شود و آسیب‌های سوزن مزوتراپی نیز بخشی از درمان حساب میشود.

 

مراقبت های قبل از مزوتراپی

مزوتراپی یکی از روش‌های ایمنی است که نیاز به مراقبت های خاص و ویژه ندارد و فرد به راحتی می تواند به انجام این درمان بپردازد اما توجه داشته باشید که رعایت بعضی نکات کوچک می تواند در روند بهبودی و همچنین اثرگذاری این روش درمانی بسیار موثر باشد از جمله این مراقبت ها و توصیه ها می توان به نکات زیر اشاره کرد

. چند روز قبل از انجام مزوتراپی از مصرف قرص های رقیق کننده خون مانند آسپیرین و ایبوپروفن خودداری کنید و اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید یا بیماری خاصی دارید حتماً در جلسه مشاوره پزشک را مطلع کنید.

. از مصرف دخانیات و قلیان پرهیز کنید

. هنگام مراجعه به کلینیک استحمام کنید و از هیچ گونه مواد آرایشی بهداشتی و تقویتی بر روی موها استفاده نکنید.

 

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

تا ۲۴ ساعت بعد از درمان از ماینوکسیدیل ، داروهای تقویت مو همچنین وسایل آرایشی و حالت دهنده روی موها استفاده نکنید.

. تا دو روز بعد در جلسه درمانی از ورزش کردن خودداری کنید ، ورزش باعث تعریق و خروج معلول مزوتراپی پوست میشود

. آب و مایعات فراوان بنوشید.

. اگر در پوست خود برآمدگی‌هایی مشاهده کردید احتمالاً نسبت به محلول مزوتراپی حساسیت داشته اید در این صورت با کلینیک تماس بگیرید.

. از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی پرهیز کنید

. تا ۲۴ ساعت از مصرف داروهای ضد التهابی مانند آسپرین خودداری کنید اما می توانید استامینوفن مصرف کنید.

 

تعداد جلسات مزوتراپی مو

تعداد جلسات و برنامه درمانی کاملاً به شرایط شخصی شما بستگی دارد تعداد جلسات بین ۸ تا ۱۵ جلسه می تواند متغیر باشد.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید به درمان چربی مو ، پوست سر و همچنین جلوگیری از ریزش و شکنندگی مو با مزوتراپی بپردازید میتوانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی بهمن یار کرمان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و از تعداد جلسات این روش درمانی برای خود اطلاعات کافی به دست آورید همچنین از تمام سوالاتی که در خصوص مزوتراپی دارید می توانید از مشاوران و کارشناسان این کلینیک اطلاعات کافی به دست آورید.

 

دوره نقاهت مزوتراپی مو

مزوتراپی یکی از روش های آسان و موثر برای تقویت موها ، جلوگیری از ریزش آن ، درمان چربی مو و پوست سر است که بدون دوره نقاهت و ریکاوری شما می توانید مشکلات مو و پوست سر خود را حل کنید شما بعد از پایان جلسه درمانی می توانید به کار روزمره خود ادامه دهید و فقط کافی است که طی ۱۰ روز به توصیه های ارائه شده توسط پزشک متخصص به خوبی توجه و به آن ها عمل کنید تا بهترین اثر و نتیجه را از این روش درمانی برای خود در پی داشته باشید .

از عوارض احتمالی آن جلوگیری کنید مزوتراپی در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی بهمن یار کرمان توسط پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک صورت می‌گیرد که شما می توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

 

هزینه مزوتراپی مو

هزینه مزوتراپی مو بستگی به عوامل مختلفی دارد و برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد از جمله تعداد جلسات درمانی برای ایشان ، دوز داروهای تزریقی ، ترکیب محلول مزوتراپی ، انتخاب کلینیک ، پزشک و متخصص و از این دسته بستگی دارد اگر شما تمایل به انجام مزوتراپی دارید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و زیبایی بهمن یار کرمان با متخصص ماهر و با تجربه ی کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید از هزینه انجام مزوتراپی اطلاعات کافی بدست آورید.

در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که شما می توانید از این خدمات بهره مند شوید و زیبایی و جوانی را به خود هدیه دهید.

عوارض مزوتراپی

مزوتراپی معمولاً باعث هیچ گونه درد و ناراحتی نمی شود اگر از سوزن میترسید می توانید از دستگاه های بدون سوزن استفاده کنید اما توجه داشته باشید که تاثیرات کمتری دارد ، درون محلول مزوتراپی از بیحسی موضعی استفاده میشود اگر آستانه درد شما پایین است میتوانید از داروهای بی حسی دیگری هم استفاده کنید .

پوست سر ممکن است دچار التهاب شود و ممکن است که به محلول مزوتراپی واکنش نشان دهید این عوارض بسیار نادر و خفیف هستند و معمولاً خیلی زود نیز برطرف می شوند در صورت نیاز ،پزشک نوع محلول مزوتراپی را برای شما تغییر می دهد که دیگر دچار این واکنش منفی نشوید.

در مورد مزوتراپی تاکنون شاهد عوارض و آسیبهای خفیف نبودیم به طور کلی میتوان گفت که مزوتراپی یکی از موثرترین و بهترین روش های درمان ریزش مو است که همه افراد میتوانند برای ریزش مو ، رفع چربی مو و پوست سر ، جلوگیری از شکنندگی و خشکی مو از این روش درمانی بهرهمند شود.

 

نتیجه گیری

چرب شدن پوست سر اتفاق ناخوشایندی نیست و میزان چربی می تواند برای سلامت پوست مفید باشد و زیبایی موها را حفظ کند اما چیزی که ناراحت کننده است ترشح بیش از اندازه است که باعث میشود در سر خارش و پوسته پوسته شدن ایجاد شود و مشکلاتی برای مو به وجود آورد در این موارد باید به دنبال درمان چربی پوست سر باشید اما برای درمان باید اول به دنبال علت اصلی ایجاد مشکل بگردید.

عوامل زیادی وجود دارد که میتواند باعث چرب شدن پوست سر شود که ممکن است محیطی ، ژنتیک یا درونی باشد پوست سر برای حفظ سلامت خود و از دست ندادن رطوبت دائما چربی تولید میکند به دلایل مختلفی ممکن است میزان ترشح تغییر کند که و باعث چرب شدن بیش از اندازه پوست سر شود از جمله ژنتیک ، بیماری های پوستی ، آکنه سر ، عوامل محیطی ، استرس ، شستشوی بیش از حد موها ، افزایش سن ، استفاده از برس و شانه کثیف و…….. اگر به درمان پوست چرب پرداخته نشود .

ممکن است که عوارضی مانند ریزش مو ، شوره ، چسبندگی از بین رفتن حالت موها به وجود آید راه های خانگی برای درمان پوست سر وجود دارد که می توانید با تغییر رژیم غذایی ، استفاده از بعضی روغن ها ، تغییر شامپو و نرم کننده ها ، استفاده از آبلیمو ، استفاده از سرکه سیب و …… میتواند تا حدی به شما کمک کند راه های کلینیکی نیز وجود دارد که شما می توانید برای کنترل و درمان چربی مو و پوست سر اقدام کنید.

یکی از این روش ها استفاده از مزوتراپی است که روش ایمن ، آسان و موثری است که می تواند باعث درمان چربی مو شود بدون درد و خونریزی ، دوره نقاهت ندارد و شما در کمترین زمان ممکن می توانید به نتیجه دلخواه برسید شما می توانید مزوتراپی را در کلینیک بین المللی پوست و زیبایی بهمن یار کرمان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انجام دهید .

همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست مو توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت میگیرد که شما می توانید از این خدمات بهره مند شوید و زیبایی و جوانی را بار دیگر به خود هدیه دهید.

 

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

34910112400

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 12 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicbahmanyar

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید: https://clinicbahmanyar.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicbahmanyar.ir/ivqq

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinicbahmanyar

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinicbahmanyar

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org/wiki/User:Clinicbahmanyar

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

مشکلات اندام تناسلی آقایان
تعداد رابطه زناشویی در هفته از نظر اسلام
برای درمان واریس چه بخوریم؟
میکروبلیدینگ ابرو چقدر ماندگاری دارد؟
درمان شکستگی آلت تناسلی
عمل جراحی تامی تاک

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران کرمان کلینیک زیبایی بهمن یار
  • 09120043630-03491011240
  • info@clinicbahmanyar.ir