جوش پریودی چیست؟ علل ایجاد، انواع و نحوه درمان آن ها

جوش پریودی چیست؟ علل ایجاد، انواع و نحوه درمان آن ها

جوش پریودی چیست؟ علل ایجاد، انواع و نحوه درمان آن ها

 

از اولین نشانه های بلوغ جسمی در دختران سالم شروع سیکل ماهانه و یا به اصطلاح عادت ماهانه یا پریود شدن است این سیکل ماهانه برای تنظیم شدن هورمون ها در بدن آنها اتفاق می افتد همراه با خونریزی و اتفاقات دیگری مانند دردهای شکمی ، سفت و دردناک شدن سینه ، نفخ شکم ایجاد جوش وآکنه روی پوست و مخصوصاً صورت خود را نشان می دهد که در بدن افراد مختلف دارای شدت های متفاوتی می تواند باشد در میان اتفاقات قبل و بعد از پریود شدن جوش ها به نوعی غول مرحله اول هستند که از یک هفته قبل از شروع عادت ماهانه خود را نشان می‌دهند و با شروع خونریزی تعداد آنها کم و سپس از بین می روند این اتفاق تقریباً در ۶۵ درصد از بانوان خود را نشان می‌دهد و باعث کاهش اعتماد به نفس در آنها در این دوران می شود این جوش ها گاهی بزرگ و دردناک هستند و حالتی چرکی می‌تواند داشته باشد و در بعضی افراد مانند جوش های دوران بلوغ زیر پوستی هستند برای جلوگیری و درمان جوش های پرویدی روش های ساده وجود دارد که با استفاده از آن می توانید جذابیت و زیبایی خود را در این دوران حفظ کنید در این مقاله در خصوص این جوش ها و چگونگی شناخت و درمان آن با هم صحبت می کنیم.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان

دلایل بروز جوش های قبل از پریود شدن چیست؟

دلیل اصلی ایجاد جوش و آکنه قبل از دوران پریودی تغییرات هورمونی است که در بدن افراد به وجود می‌آید در خانم ها در هر ۲۸ الی ۳۱ روز یکبار که این پروسه طی می‌شود تخمک گذاری و ذخیره تخمک به خوبی انجام می‌شود در روزهای اول پریودی سطح استروژن در بدن بالا می‌رود و در آخرین روزها هورمون های پروژستون زیادتر می شود قبل از شروع عادت ماهانه این هورمون ها در بدن کاهش می یابند و هورمون های تستسترون که یک هورمون مردانه است در بدن تولید می شود ، افزایش هورمون های مردانه در بدن به علاوه تغییراتی که در سیکل قبلی رخ داده است باعث به وجود آمدن جوش و آکنه روی پوست می شود در اواسط خونریزی قبل از افزایش هورمون پروژسترون غدد ترشح چربی پوست دچار تورم و التهاب می شود از طرف دیگر زیاد شدن این هورمون قبل از خونریزی باعث تحریک این غدد و آزاد شدن سبوم زیادی می شود این افزایش و آزادسازی سبوم در برخی افراد باعث شفافیت پوست می شود و در بعضی می‌تواند باعث ایجاد جوش و آکنه شود از سوی دیگر افزایش چربی و بروز جوش ها باعث بیداری سیستم ایمنی و تلاش برای از بین بردن عامل جوش می شود سیستم ایمنی با این جوش و آکنه مبارزه می‌کند و این مبارزه نتیجه‌ای به جز التهاب پوست و ایجاد جوش و آکنه چیزی بیشتر نخواهد داشت البته جای نگرانی نیست چرا که به طبع به تعادل رسیدن سطح هورمون‌های بدن خبری دیگر از این آسیب‌ها نیست.

 

جوش های پریودی چه شکلی هستند؟

تفاوت سطح چربی در پوست افراد و نوع پوست آنها باعث می‌شود که جوش های پریودی به شکل‌های گوناگونی خود را نشان دهد نکته قابل توجه این است که روش‌های درمانی برای انواع جوش ها یکسان است اما با شناخت نوع آن می توانید درملن دقیق تر و بهتری را به کار بگیرید.

. جوش های سر سفید: این جوش‌ها به زیر پوستی نیز معروف هستند اغلب درد دارند ولی قابل مشاهده نیستند در مواردی که حجم چربی زیر پوست افزایش پیدا کند سرجوش به سفیدی می زند و حالت چرکی پیدا می‌کند اگر دوست دارید این جوش‌ها را درمان کنید و جای آنها روی پوست نماند از فشار دادن و تخلیه کردن آنها خودداری کنید.

. جوش های سرسیاه: این جوش ها روی سطح پوست ایجاد می شوند و رنگ سیاهی دارند سیاه بودن سر این جوش ها به دلیل واکنش اکسیژن با رنگ دانه های پوست است معمولاً جوش های سر سیاه سر سخت تر از جوش های سر سفید هستند و حتی چرکی نیستند اما با پایان خونریزی و شروع پریودی از بین خواهند رفت.

.پاپول ها: این جوش ها قرمز و گاهی به رنگ صورت هستند این جوش های قرمز در اثر تجمع سبوم اطراف فولیکول های مو به وجود می آیند.

.پوسچول ها: این جوش ها مانند جوش های سر سفید چرکی هستند با این تفاوت که قسمتی از جوش در زیر پوست قرار ندارد این جوش ها اغلب رنگ سفید دارند اما در مواردی که حجم چربی در آنها زیاد باشد به رنگ زرد هم روی پوست دیده می‌شوند.

.نودول ها: این جوش‌ها جوش های دردناک بزرگی هستند که به علت عفونی بودن باعث ایجاد آکنه می شوند معمولاً این جوش ها بسیار بزرگ و به شکل برآمدگی و واضح روی پوست مشاهده می‌شود.

جوش پریودی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان – جوش پریودی

چگونه می توانیم از بروز جوش‌های پرویدی جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از به وجود آمدن این جوش ها راه حل های ساده ای وجود دارد با استفاده از روش های مختلف می توانید سطح هورمون های بدن را به تعادل برسانید و از جمع شدن چربی در زیر پوست جلوگیری کنید توجه کنید که اثر این روش در هر فرد می‌تواند متفاوت باشد و ممکن است باعث درمان کامل جوش ها شود یا حتی اثری روی آنها نداشته باشد.

. قرص های ضد بارداری: قرص های ضد بارداری میتواند باعث تنظیم هورمون های بدن شوند و از بروز این جوش ها جلوگیری کنند این قرص ها پروتئین را در بدن افزایش می دهند که می‌توانند میزان تستسترون را در بدن کند کنند و هورمون های اضافه را نیز جذب کنند پس تولید چربی در بدن کمتر می شود و جوش ها نیز به حداقل می رسند برای نتیجه بهتر از مصرف این قرص باید آن را حدود چند ماه ادامه دهید تا بدن بتواند خود را با این موضوع وفق دهد و اثرش را نشان دهد توجه کنید که این قرص ها شیمیایی هستند و حتماً باید توسط پزشک تجویز شوند:

. اسپیرونولاکتون: این دارو بر میزان تستوسترون در بدن می تواند اثر بگذارد و باعث تولید کم آن در بدن شود ولی مصرف آن برای بانوان مناسب نیست برخی از افراد با مصرف این دارو دچار بی نظمی پرویدی ، سفت‌ شدن‌ سینه و سردردهای شدید خواهند شد با توجه به این موضوع مهم از مصرف خودسرانه این دارو خودداری کنید و حتما در خصوص آن با پزشک مشورت داشته باشید.

. کاهش وزن: داشتن وزن اضافه و چاقی می تواند باعث تولید چربی بیشتر در بدن شود که بهتر است هر چه زودتر برای کنترل وزن و کم کاهش چربی از روش های اصولی و درست اقدام شود.

. رعایت بهداشت: وقتی پوست کثیف باشد منافذ پوست نیز بسته می شوند و خود عاملی هستند که باعث تجمع چربی در زیر پوست و به وجود آمدن جوش و آکنه می شوند برای جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست دست و صورت خود را هر روز به طور مداوم بشویید دست آلوده و کثیف را به صورت خود نزنید سعی کنید هر وسایل آلوده مانند گوشی موبایل و عینک طبی آفتابی را از صورت خود دور نگه دارید برای خشک کردن صورت از یک حوله و یک دستمال نرم و کاملاً شخصی استفاده کنید.

.راکوتان: استفاده کردن خودسرانه از این دارو می تواند خطرات جبران ناپذیری را برای فرد داشته باشد ازجمله سقط جنین در آینده ، مشکلات کبدی ، اختلال در اعصاب و ……. بنابراین حتماً با تجویز پزشک به مصرف این دارو بپردازید این دارو سطح هورمون های مردانه و زنانه را کنترل می‌کند و مانع از افزایش آن در خانم ها به خصوص خانم های مسن تر که به دوران یائسگی نزدیک می شوند کمک کننده است.

. مصرف آنتی بیوتیک: با مشاهده جوش می توانید به پزشک مراجعه کنید تا داروی مناسبی برای شما تجویز شود پزشک با توجه به نوع جوش و نوع آسیب پوستی آنتی بیوتیک های مختلفی مانند تتراسایکلین داکسی سایکلین یا ریفامپین را برای شما تجویز می کند ، روش های دیگری نیز مانند لیزرتراپی ، تزریق کورتون و جراحی جوش هم برای افراد می تواند استفاده شود این موارد برای جوش ها بسیار زیاد است که بعد از اتمام خونریزی باز هم باقی می‌ماند انجام این روش ها تخصصی است و حتماً باید زیر نظر متخصص باتجربه و حرفه‌ای انجام گیرد اگر شما با مشکل جوش همراه هستید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی بهمن یار کرمان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک درمان مناسبی را انتخاب و به آن بپردازید و از عوارض نیز در امان بمانید.

جوش پریودی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان – جوش پریودی

برای کاهش جوش پریودی چه  کار کنیم؟

. در روز دو یا سه بار صورت خود را بشویید تا راه‌های تنفسی پوست باز شود.

. کرم های ضد جوش استفاده کنید تا چربی پوست کم و یا برطرف شود.

. تا می توانید از لوازم آرایشی استفاده نکنید و اگر مجبور به استفاده از آن هستید حتماً کرم ها و مواد آرایشی فاقد چربی را استفاده کنید.

. هرگز اجازه ندهید که آرایش به مدت طولانی روی پوست شما باقی بماند حتماً قبل از خواب آرایش را از روی صورت پاک کنید و با استفاده از کرم‌های سازگار و یا تونرها پوست خود را بشویید.

. حتماً بعد از انجام ورزش دوش بگیرید.

. از استرس دوری کنید و غذاهای سالمی را در رژیم غذایی خود جای دهید غذاهای چرب ، ادویه‌دار و شیرینی برای این دوران اصلاً مناسب نیست.

. از پوشیدن لباس های تنگ و پلاستیکی در دوران خونریزی خودداری کنید.

. به وجود آمدن جوش های پرویدی در افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند زیادتر است ، مصرف دخانیات باعث رقیق شدن خون میشود که این امر باعث کند شدن گردش خون در زیر پوست می‌شود عدم خون رسانی به پوست باعث به وجود آمدن جوش های صورت و مخصوصاً جوش های پریودی میشود.

 

درمان های خانگی برای جوش پریودی

شما می توانید با استفاده از روش های خانگی جوش های پریودی را کنترل کنید و از گسترش آنها جلوگیری کنید همچنین روش هایی برای سلامت پوست تاثیر گذار است و می تواند اثرات مثبتی روی کیفیت پوست بعد از دوره پریودی و حفظ سلامت آن داشته باشد

. چای سبز : نوشیدن چای سبز ۲ الی ۳ بار در روز می‌تواند در درمان جوش های پرویدی موثر باشد همچنین مصرف لوسیون و کرم هایی که حاوی چای سبز است اگر فاقد چربی باشد نیز می تواند کمک کننده باشد.

. سیر : سیر می تواند تا حد زیادی در درمان جوش پریودی کمک کننده باشد سیر را پوره کنید و آن را روی قسمت هایی که جوش وجود دارد قرار دهید اگر روی جوش را کنده اید یا به هر دلیلی زخم شده از این روش استفاده نکنید زیرا اسید موجود در سیر باعث افزایش التهاب و تجدید زخم میشود.

. لیموترش: لیموی تازه را برش بزنید و روی صورت خود قرار دهید لیمو دارای ویتامین سی است که به حفظ شادابی پوست کمک می‌کند اگر بتوانید این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته هنگامی که حتی نزدیک به دوران پریودی نیز نیستید انجام دهید بسیار برای پوست مفید است.

. روغن درخت چای : در ساخت خیلی از کرم ها و لوسیون ها از روغن درخت چای استفاده می شود این روغن خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند در درمان و جلوگیری از جوش های پریودی موثر باشد روغن درخت چای ممکن است در بعضی افراد حساسیت پوستی به وجود آید پس قبل از مصرف آن را تست کنید اگر با گذشته ۲۴ ساعت هیچگونه علامتی ایجاد نشد و حساسیتی مشاهده نشد می توانید آن را روی پوست بزنید نکته اساسی این است که این روغن کمی پوست را خشک می کند پس اگر پوست خشکی دارید به سراغ روش‌های دیگر بروید.

. عسل : عسل یک خوراکی خوشمزه و مفید است که می‌تواند خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی داشته باشد و در درمان عفونت نیز موثر است برای درمان جوش های چرکی و آکنه می توانید هفته‌ای دو تا سه بار تمام صورت را با عسل بپوشانید عسل را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید روی صورت باقی بماند و سپس پوست را با آب سرد بشویید.

. عصاره نعنا : شما می توانید برگ نعنا را دم کنید و عصاره آن را با پنبه به صورت خود بمالید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت را بشویید و سپس از کرم مرطوب کننده سازگار با پوست استفاده کنید.

جوش پریودی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان – جوش پریودی

خوردن چه غذاهایی باعث تشدید جوش های پریودی میشود؟

مصرف بعضی غذاها در هنگام پریودی می‌تواند جوش ها را افزایش دهد و سبب التهاب در پوست شود این غذاها انواع فست فودها ، غذاهای ادویه دار ، تند ، چرب و سرخ کردنی می باشد مصرف لبنیات می‌تواند باعث تحریک این جوش ها شود. ماکارونی ، گوشت قرمز از عوامل موثر برای التهاب پوست و ایجاد جوش های پریودی هستند مصرف بیش از اندازه قند ، شکر و شیرینی هم باعث بروز جوش ها خواهد شد برای اینکه بتوانید تعداد جوش ها را در این مدت به حداقل برسانید بهتر است که مصرف این نوع غذاها را به خصوص در دوران نزدیک به شروع پریودی و حین آن محدود کنید.

 

علت بروز جوش پریودی چیست؟

. مصرف بعضی داروهای کنترل هورمون یا انواع قرص های ضد بارداری.

. عفونت های داخل بدن

. مصرف غذاهای آلرژی زا

. ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن

. ژنتیک و وجود جوش های قبلی روی پوست

. نزدیک شدن به دوران یائسگی یا شروع سن بلوغ

انواع جوش هایی که در بانوان بروز می کند

علاوه بر جوش های پریودی که در هنگام خونریزی به وجود می‌آید انواع جوش های دیگری هم هستند که در خارج از این دوران به دلایل گوناگونی به وجود می‌آیند این جوش و اغلب به خودی خود درمان می شوند اما می توانید از روش هایی که در بخش‌های بالا گفتیم برای کنترل و یا کاهش دادن آنها استفاده کنید.

. دوره های قبل از پریود شدن : برخی از افراد قبل از اینکه پریود شوند روی پوست صورت خود جوش های قرمز رنگی را مشاهده می کنند علت این جوش ها نیز نوسانات هورمونی استروژن و پروژسترون است بعضی تغییرات فیزیکی نیز مثل تغییر میزان هورمون غیر جنسی در بدن و عوامل بیرونی مثل کاهش وزن سریع و مصرف غذاهای آلرژی زا می تواند باعث به وجود آمدن این جوش‌ها شود.

. روش های بدون پریود شدن شاید برای تان اتفاق افتاده  که شروع خونریزی شما نامنظم میشود و زودتر یا دیرتر پریود خواهید شد این تغییرات در سیستم پریودی که ناشی از تغییر در سطح هورمون است باعث به وجود آمدن جوش روی پوست می شود در واقع تغییراتی که قبل از خونریزی در بدن رخ می دهد می‌تواند جوش پریودی را زودتر یا دیرتر از آن چیزی که انتظار دارید ظاهر کند.

. در هنگام بارداری بیشترین تغییر در بدن اتفاق می‌افتد این تغییر در کنار عوامل بیرونی مثل مصرف غذاهای آلرژی زا ، استرس ، مصرف بعضی داروها و …….. می‌تواند باعث به وجود آمدن جوش های پریودی شود این جوش‌ها تا پایان بارداری شخص ممکن است که روی پوست باقی بماند برای جلوگیری و درمان هرگز خودسرانه تصمیم نگیرید مصرف بعضی لوسیون ها را باید با نظر پزشک استفاده کنید ، از مصرف داروی خوراکی و شیمیایی در این دوران جداً خودداری کنید چرا که می‌تواند به جنین آسیب وارد کند.

جوش پریودی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان – جوش پریودی

چه قسمت هایی از بدن بیشتر در معرض جوش پریودی است؟

هنگام پریود شدن جوش های هورمونی بیشتر در ناحیه چانه و فک خود را نشان می‌دهد اگر دارای پوست چرب هستید هنگام پریود شدن حتما اوضاع پوست شما بدتر می شود حتی گاهی مشاهده می شود که این جوش ها حالت کیستی دارند و بسیار دردناک هستند جوش ها در کل بدن می توانند ظاهر شوند ولی معمولاً روی پیشانی ، گونه و حتی روی گردن و ناحیه اطراف موها خود را نشان می‌دهد این موضوع به این دلیل است که پوست صورت با عوامل بیرونی مثل گرد و خاک و آب و هوا تحریک می شود و بیشتر در معرض خطر است قسمت پیشانی و گونه بیشترین مکان برای خودنمایی جوش های پریودی هستند.

 

رابطه کیست رحم و جوش صورت چیست؟

افرادی که در رحم خود کیست دارند به دلیل اختلالات هورمونی دچار جوش های صورت قبل از خونریزی می‌شوند سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از علت های ناباروری در بانوان است که به دلیل اختلالات هورمونی در بدن به وجود می آید ، بدن برای تولید استروژن و پروژسترون و تستسترون باید از مغز دستور بگیرد وقتی رحم دارای کیست است این اجازه به مغز داده نمی‌شود بنابراین سطح این هورمون ها پایین می آید و در نتیجه هورمون تستسترون شروع به رونمایی می‌کند این اختلالات باعث به وجود آمدن موهای زائد در صورت و بدن و بروز جوش‌های پریودی می‌شود افرادی که خودشان پوست چرب دارند اگر دارای کیست تخمدان نیز باشند در هنگام پریودی تعداد جوش های زیاد تری روی صورتشان مشاهده خواهد شد این افراد تا درمان کامل کیست همچنان با جوش های صورت و بدن درگیر خواهند بود اما بعد از درمان و کنترل می توانند آنها را به راحتی از بین ببرند اگر به اندازه کافی آب ننوشید و اضافه وزن داشته باشید و از غذاهای آلرژی زا استفاده کنید این جوش می توانند دردناک و عفونی شوند و درمان آنها نیز در مدت طولانی انجام می‌گیرد این جوش‌ها و کیست را در افرادی که دخانیات زیادی مصرف می کنند ماندگاری طولانی تری دارد.

 

روش های درمان جوش های ناشی از تخمدان پلی کیستیک

. کیست های رحم را باید به طور کامل مورد درمان قرار دهید.

. اگر وزن زیادی دارید در اولین موقعیت با متخصص تغذیه مشورت داشته باشید و انجام ورزش را برای رسیدن به وزن ایده آل را آغاز کنید.

. هر روز پوست خود را از آلودگی‌های محیطی و آرایشی پاک کنید و کمپرس آب گرم انجام دهید.

. از مصرف غذاهایی که باعث تحریک جوش ها می شوند خودداری کنید و حتی اگر قرار است که تحت درمان دارویی قرار گیرید حتماً در خصوص آن به پزشک متخصص مراجعه کنید.

. اگر از دخانیات استفاده می کنید حتماً آنها را ترک کنید.

برای درمان جوش ها روش های تخصصی تری نیز وجود دارد که حتماً باید زیر نظر متخصص صورت گیرد استفاده از این روش ها برای درمان جوش هایی که به مرحله حاد رسیده اند روش هایی مانند لیزر درمانی ، جراحی جوش صورت و لایه برداری می تواند روش های مناسبی برای از بین بردن این جوش ها باشد.

 

بروز جوش پریودی تا چه سنی ادامه دارد؟

با آغاز سن بلوغ در دختران و اولین خونریزی جوش های پریودی خود را نشان می‌دهند در برخی افراد بعد از پایان دوره خونریزی این جوش ها همچنان ادامه دارد و تغییرات هورمونی ناشی از سیکل ماهانه در بدن بانوان تا سن ۴۵ سالگی ادامه دارد و به همین دلیل این جوش ها می تواند در دوره های متفاوت شدت های گوناگونی داشته باشد و در قسمت های مختلف صورت و بدن خود را نشان دهد شدت تغییرات هورمونی در زنان باردار نیز ممکن است در این دوران باعث به وجود آمدن جوش های زیادی در قسمت های مختلف بدن آنها شود ، با بالا رفتن سن و نزدیک شدن به دوره یائسگی نیز شدت جوش های پریودی کم می‌شود ولی به این معنا نیست که به طور کامل از بین میرود بعد از یائسگی به دلیل کم و زیاد شدن هورمون در بدن امکان دارد که این جوش ها دوباره رونمایی شوند.

آیا افزایش جوش پریودی بعد از مصرف قرص اورژانسی طبیعی است؟

داروهای اورژانسی ایجاد جوش نمی کنند ولی می توانند جوش های بدن را نیز افزایش دهد در مواردی ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی بعد از مصرف آن ها جوش ها به وجود آیند که بعد از مدتی از بین خواهند رفت.

علت افزایش جوش های صورت در زمان پریودی قبل از شروع خونریزی چیست؟

افرادی که پوست چرب دارند بیشتر از دیگران در معرض جوش و آکنه قرار دارند تجمع آلودگی های آب و هوا و گرد و غبار نیز می‌تواند باعث بسته شدن منافذ پوست شود در هنگام پریودی کم و زیاد شدن هورمون ها هم می‌تواند یکی از علت‌هایی باشد که فرد دچار جوش میشود.

آیا درمان جوش پریودی با روش های خانگی امکان پذیر است؟

بله باید بدانید که درمان‌های خانگی برای پوست هایی که جوش های کمی دارند و این جوش ها فقط در زمان پریودی خود را نشان می‌دهند و جوش های سرسیاه نیستند می‌تواند روش مناسبی باشد اما برای جوش های حاد و سر سیاه حتماً باید زیر نظر پزشک درمان و داروی خاصی را انجام دهید.

درمان های کلینیکی برای برطرف کردن جوش های حاد و سرسیاه کدام است؟

درمان های زیادی برای برطرف کردن جای جوش و آکنه وجود دارد که بسته به نوع پوست و تشخیص پزشک روش مناسب انتخاب می‌شود از روش‌های درمانی مفید که برای برطرف کردن جوش و آکنه و جای آن روی صورت استفاده می‌شود لیزرتراپی و لایه برداری است.

لیزر چگونه به رفع جوش  کمک می‌کند؟

داشتن پوست با طراوت ، عاری از چین و چروک و جوش ، اسکار ، تیرگی و لک به خصوص در بانوان از اهمیت خاصی برخوردار است در بعضی از افراد با ایجاد عوامل عنوان شده ظاهر پوست ناخوشایند است و فرد را دچار ناراحتی و استرس می کند یکی از رایج‌ترین مشکلات پوستی صورت وجود جوش و آکنه است که امروزه برای درمان آن روش های زیادی مانند لایه برداری میکرونیدلینگ و لیزر وجود دارد که با مراجعه به متخصص می توانید از این اقدامات درمانی استفاده کنید و نتایج خوبی را به دست آورید یکی از این روش‌ها که به نوعی جزو بهترین روش ها برای درمان جوش و آکنه است استفاده از لیزر است ، لیزر یک روش آسان و موثر است که می تواند به درمان جوش صورت بپردازد و نتایج خوبی را برای فرد به همراه داشته باشد.

جوش پریودی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان – جوش پریودی

عوارض جانبی لیزر

با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی لیزر در پزشکی عوارض جانبی استفاده از لیزر روز به روز کاهش پیدا می‌کند به طور کلی عوارض حاصل از استفاده از لیزر برای درمان جوش معمولاً بسیار جزئی و خفیف است و می‌توان گفت در اغلب موارد درمان جوش با لیزر عارضه خاصی را برای فرد در پی ندارد حتی قرمزی که در بسیاری روش‌ها درمانی برای پوست وجود می‌آید امری بدیهی است که در این روش به وجود آید در این روش درمان بسیار خفیف است و بعد از انجام لیزر تمام مشکلات حل می‌شود و شما بلافاصله می‌توانید به فعالیت‌های روزمره ادامه دهید البته در موارد بسیار نادر ممکن است که قرمزی ، تورم و خارش بلافاصله بعد از درمان و گاهی چند روز بعد از جلسه درمانی به وجود آید این عوارض به‌ ندرت ممکن است که پیش آید البته به شرطی که لیزر را در کلینیکی معتبر و توسط پزشک متخصص و با تجربه ای انجام دهید ، شما میتوانید لیزر را برای رفع و درمان انواع جوش ها در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی بهمن یار کرمان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انجام دهید.

 

تعداد جلسات درمان جوش با استفاده از لیزر

برای درمان جوش با استفاده از لیزر لازم است جلسات درمانی هر دو هفته یکبار انجام شود و تعداد جلسات معمولاً ۳ جلسه در نظر گرفته می شود که تغییرات بسیار خوبی در برطرف شدن جوش ها ایجاد می شود و اکثر افرادی که تحت درمان با استفاده از لیزر قرار گرفتند از میزان بهبودی خود رضایت داشته اند ، اگر شما هم تمایل به استفاده از لیزر برای برطرف کردن جوش های صورت هستید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی بهمن یار کرمان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این درمان بپردازید و از نتایج آن بهره مند شوید.

 

کاندیدای مناسب لیزر برای برطرف کردن جوش های پوست

اگر شما مبتلا به جوش صورت هستید پس می توانید کاندیدای مناسبی برای انجام لیزر باشید ، لیزر فناوری جدیدی است که در خصوص مبارزه با جوش و آکنه استفاده می‌شود اگر از داروهای حساسیت زا نسبت به نور استفاده می کنید ممکن است که نیاز باشد ۶ ماه مصرف دارو را متوقف کنید حتماً باید از سلامت عمومی برخوردار باشید و هیچگونه بیماری حاد و مزمنی نیز نداشته باشید اگر شما هم کاندیدای مناسب برای انجام لیزر برای برطرف کردن جوش های صورت هستید می توانید این روش درمانی را تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی بهمن یار کرمان انجام دهید و از مزایای بیشمار آن بهره مند شوید.

 

اثرات و نتایج لیزر درمانی

لیزر یک روش موثر و ایمن است که می‌تواند در درمان جوش ها و آکنه در صورت کمک کند ، زمان اثر گذاری لیزر در افراد می‌تواند مختلف باشد در بعضی موارد نیاز است که بیمار سالی یکبار این روش درمانی را انجام دهد تا نتیجه خوبی از این روش درمانی به دست آورد نتایج استفاده از لیزر برطرف شدن جوش های سرسیاه و از بین رفتن از آکنه و جای آنها است که می تواند زیبایی و طراوت را برای پوست به همراه داشته باشد و اعتماد به نفس را افزایش دهد شما هم می توانید از نتایج لیزر درمانی در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی و بهمن یار کرمان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات نیز بهره مند شوید.

 

هزینه لیزر درمانی چقدر است

هزینه درمان با استفاده از لیزر به عوامل زیادی بستگی دارد و عوامل می تواند روی هزینه تاثیر گذار باشد از جمله تعداد جای جوشی که می‌خواهید پاک شود ، مساحتی که باید تحت درمان قرار گیرد و تعداد دفعات جلسات درمانی بستگی دارد جهت اطلاع گرفتن از هزینه‌های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی بهمن یار کرمان با این کلینیک تماس گرفته نسبت به هزینه و تخفیفات روزانه توسط مشاوران و کارشناسان حرفه ای اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورید و یا با مراجعه حضوری به این کلینیک با مشاوران و کارشناسان در این کلینیک درخصوص هزینه انجام این درمان و هر سوال دیگری که دارید به گفتگو بپردازید و اطلاعات کامل به دست آورید مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان می باشد.

 

دوره نقاهت استفاده از لیزر

استفاده از لیزر برای رفع جوش و آکنه یک روش موثر و ایمن است این روش درمانی نیاز به استراحت ندارد و بلافاصله بعد از درمان می‌توانید به انجام فعالیت‌های روزمره خود بپردازید البته باید توجه داشته باشید که این روش درمانی را در کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام دهید هرچی پزشک تخصص و مهارت بیشتری داشته باشد شما را به نتایج بهتری از این روش درمانی می رساند و از بروز هر گونه عوارض جانبی و احتمالی نیز جلوگیری می کند شما می توانید لیزر را برای درمان جوش های پریودی و حتی جوش های دیگر صورت در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی در بهمن یار کرمان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انجام دهید.

جوش پریودی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان – جوش پریودی

مراحل انجام لیزر چگونه است؟

پزشک لیزر درمانی را برای برطرف کردن جای جوش ها به دو شکل انجام می دهد:

. حرارت به وجود آمده از لیزر لایه سطحی پوست را بر می‌دارد بدین ترتیب با برداشتن لایه سطحی ، پوست تحریک می شود و مجددا آن را بازسازی می‌کند که به این طریق باعث به وجود آمدن پوست صاف تر و از بین رفتن جوش و آکنه می شود.

. با برداشتن بافت اسکار حرارت ناشی از لیزر پوست را تحریک به تولید کلاژن بیشتر می کند ، جریان خون در ناحیه پوست افزایش پیدا می‌کند و فرایند ترمیم شدت می‌گیرد همه اینها باعث می‌شود که اسکار های کوچک ، روشن تر و صاف تر شوند همچنین پوست التیام پیدا کند.

 

اقدامات قبل از لیزر درمانی جوش چیست؟

ممکن است نیاز باشد تغییراتی در سبک زندگی خود انجام دهید تا شرایط لازم برای درمان با لیزر را فراهم کنید برای لیزر باید کارهای زیر را انجام دهید:

. از دو هفته قبل هیچ گونه مکمل دارویی و رقیق کننده خون را استفاده نکنید.

. حداقل دو هفته قبل از لیزر باید از مصرف دخانیات خودداری کنید.

. هیچ محصول مراقبت از پوست از یک هفته قبل نباید روی پوست استفاده کنید.

. درمان جای جوش در فردی که جوش های فعال دارند باید تا بعد از کنترل اکنه به تعویق بیفتد.

 

مراقبت های بعد از لیزر جوش صورت

. بعد از انجام لیزر باید تا چند ماه بعد به شدت از پوست خود مراقبت کنید پوست در این مدت در مقابل عواملی مانند نور خورشید آسیب پذیرتر است پس هنگام خارج شدن از خانه حتماً باید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.

. از برنزه کردن پوست ، افتاب سوختگی و فعالیت‌هایی که پوست در معرض نور خورشید قرار می گیرد به مدت ۶ الی ۸ هفته باید خودداری شود.

. ممکن است پزشک دستورالعمل خاصی را برای مراقبت از پوست به شما ارائه دهد در این صورت حتماً باید آن را رعایت کنید.

. محل تحت درمان را تمیز نگه دارید تا از عفونت جلوگیری کنید تا چند روز و یا حتی چند هفته ممکن است که قرمزی بسیار کمی روی پوست باقی بماند ، از آرایش کردن و میکاپ به مدت یک تا دو هفته خودداری کنید تا عوارض کاهش پیدا کند.

. نتایج درمان بلافاصله بعد از درمان با لیزر قابل مشاهده نیست ۷ الی ۱۰ روز زمان می برد تا کم‌کم نتایج خود را نشان دهند باید بدانید اگر به صورت مناسب از پوست خود مراقبت کنید نتایج این روش می تواند ماندگار باشد.

 

مزایای لیزر برای برطرف کردن جوش

لیزر مزایای زیادی دارد به راحتی می‌تواند به برطرف کردن جوش های صورت ، رفع لک و آکنه بپردازد باعث روشن سازی و جوانسازی پوست می شود ، پوست را تحریک به تولید کلاژن بیشتر می کند که عامل اصلی جوانسازی و قوام پوست است ، افزایش خونرسانی در پوست را به همراه دارد و می‌تواند جوانی و زیبایی را به پوست بازگرداند ، باعث طراوت و روشن شدن پوست می شود شما هم می توانید از مزایای بیشمار لیزر درمانی در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی بهمن یار کرمان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را تضمین کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان

نتیجه گیری

از اولین نشانه های بلوغ جسمی در دخترا شروع سیکل ماهانه آن است این سیکل در طول ماه به وجود می‌آید که برای تنظیم شدن هورمون های بدن اتفاق می افتد ممکن است که در حین خونریزی ماهانه دردهایی مانند درد شکم ، سفت و دردناک شدن سینه ها و نفخ شکم ، به وجود آمدن جوش و آکنه روی صورت رخ دهد که برای افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد در میان اتفاقات قبل و بعد از پریود شدن جوش ها می تواند یک نوع غول مرحله آخر باشد که تقریباً برای افراد می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد دلایل بروز جوش ها می تواند تغییرات هورمونی باشد که در بدن افراد رخ می دهد که می‌تواند باعث از بین رفتن زیبایی ظاهر پوست و مشکلات زیادی برای فرد شود ممکن است که این جوش ها روی پوست خوب شوند ولی آثار آنها روی پوست باقی بماند که باعث از بین رفتن شادابی و جوانی پوست می شود روش های زیادی برای برطرف کردن جای جوش و آکنه وجود دارد از روش های خانگی گرفته تا روش های کلینیکی اگر علاقه دارید که از روش های کلینیکی برای برطرف کردن این مشکلات روی صورت خود استفاده کنید باید با مراجعه به کلینیک مورد معاینه پزشک متخصص قرار گیرید و بسته به شرایط و نوع پوستتان روش درمانی مناسبی را انتخاب کنید و به آن بپردازید اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید از روش های کلینیکی برای بعد درمان جوش استفاده کنید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی بهمن یار کرمان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید ، روش درمانی مناسبی را انتخاب ، به آن بپردازید و زیبایی و جذابیت پوست را دوباره بازگردانید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

بهترین راهکارهای از بین بردن جای جوش و درمان آکنه

جدیدترین ماسک های صورت_آپدیت ۲۰۲۱

معرفی بهترین مرطوب کننده و آبرسان های پوست صورت

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

34910112400

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 12 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicbahmanyar

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicbahmanyar.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicbahmanyar.ir/hs18

لینک آپارات: https://aparat.com/v/ktJg8

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/xieNrQl8

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب: https://youtu.be/hWch0oRje88

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

میکروبلیدینگ ابرو چقدر ماندگاری دارد؟
درمان شکستگی آلت تناسلی
عمل جراحی تامی تاک
تزریق ژل به اندام خصوصی
لیست ژل های مورد تایید وزارت بهداشت
کاربردهای نانو پلاسما جت در زیبایی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران کرمان کلینیک زیبایی بهمن یار
  • 09120043630-03491011240
  • info@clinicbahmanyar.ir