راهکار های فوری برای درمان شپش سر

راهکار های فوری برای درمان شپش سر

راهکار های فوری برای درمان شپش سر:

 

در دوران قدیم که بهداشت پوست بسیار ضعیف بود و افراد زیاد به حمام نمی‌رفتند شپش سر یکی از مشکلات سر بوده به دلیل وجود این موجودات ریز که در لابلای مو از آن تغذیه می کردند خارش بسیاری در سطح پوست ایجاد می شد همچنین اگر به کف سر نگاه کنید دانه های سفید رنگی شبیه شوره دیده می‌شود که به راحتی جدا نمی‌شود این دانه ها همان تخم های شپش هستند که می‌توانند به سلامتی پوست سر و موها آسیب وارد کند و باید هرچه سریعتر نسبت به درمان آن اقدام کرد در دنیای امروز احتمال شپش در پوست افراد بسیار کم است.

اما این موضوع به این معنا نیست که امروزه در برابر این مشکل ایمن شده ایم این موجودات ریز حتی در بهداشتی ترین شرایط نیز می‌توانند روی پر سرعت پیدا شوند و لزوماً در نتیجه عدم رعایت بهداشت متولد نخواهند شد این حشرات از طریق استفاده از ملحفه آلوده و استفاده از شانه مشترک می‌رود در آرایشگاه‌ها می‌تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود نکته حساس اینجاست که اگر یکی از اعضای خانواده دچار شپش سر شود سایر افراد نیز می‌توانند با این موضوع درگیر شود.

درمان شپش می تواند از طریق روش های خانگی یا داروهای مختلف درمان شود در حال حاضر مشاهده شده است که بعضی از انواع حشرات در برابر درمان‌های بدون نسخه مقاوم هستند و برای از بین بردن آنها باید به سراغ داره داروهای جدید در این مقاله در خصوص انواع راههای درمان شپش و دلایل ایجاد آن توضیح به شما ارائه می شود تا در صورت نشانه های ابتلا به این بیماری سریعاً از راهکارهای موثر برای درمان استفاده کنید.

 

شپش چگونه موجودی است؟

شپش ها حشرات ای بسیار ریز با توله ۱.۶ میلیمتر و بدون بال هستند که محل تغذیه آنها پوست سرعت این حشرات از خونسرد تغذیه می‌کنند و مادامی که روی سر قرار دارد بین ۲ تا ۴ هفته می تواند زنده بماند تا در صورت تغذیه مناسب خیلی زود شروع به تخمگذاری و تکثیر می کنند و می توانند گسترش پیدا کند تخم موجودات از طریق ماده چسبناکی که از بدن خودشان ترشح می شود به کف سر می ترسند و جدا کردن آنها بسیار سخت و دشوار است این تخم ها شبیه شور هستند و به همین دلیل تشخیص آنها مشکل است تنها تفاوت آنها با شورا این است که به راحتی از پوست سر جدا نمی‌شود .

حشرات بالغ نیز بسیار ریز و معمولاً به رنگ مو هستند و به همین دلیل تشخیص آنها در بین موها کار مشکلی است در صورتی که شپش از پوست سر جدا شود و منبع تغذیه نداشته باشد بعد از دو روز از بین میرود ، فرد به دلیل استفاده از وسایل آلوده یا تماس با افرادی که شپش سر دارند می تواند با این مشکل مواجه شود اما بروز آن در کودکان ۳ تا ۱۴ سال شایع تر است و معمولاً از طریق خانواده منتشر می‌شود.

راهکار های فوری برای درمان شپش سر
راهکار های فوری برای درمان شپش سر

راه های انتقال و علائم شپش سر کدامند؟

شپش‌ها باور ندارم پس با پرش از شخصی به شخص دیگر منتقل می‌شود به همین دلیل تنها راه تماس با شخص آلوده و یا استفاده از وسایل شخصی است به شانه بر زلف لباس یا ملحفه آلوده نیز می‌تواند باعث ابتلا شدن به این آلودگی باشد با توجه به این موضوع استفاده از وسایل شخصی در میان اعضای خانواده با سیاه اهمیت دارد البته قرار گرفتن لباس و ملحفه های آلوده در کنار وسایل نیز می‌تواند باعث انتقال این حشره شود شپش سر معمولاً تا زمانی که شدت نگرفته علائمی ندارد و فرد فکر می‌کند که سر دچار حضور است اما افرادی که دچار مشکل نیستند.

با بررسی پوست سر و مشاهده نقطه های ریز سفید چسبنده می‌توان متوجه چه شود که شپش روی سر آنها لانه کرده است در زمان شدت گرفتن شپش سر علائم زیر را نشان می دهد که باید هرچه سریعتر مورد رسیدگی و درمان قرار گیرد شما میتوانید جهت درمان شپش سر به کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان مراجعه کنید و تحت نظر پزشک متخصص به انجام این درمان بپردازید

. خارش شدید پوست سر

. احساس حرکت چیزی روی پوست سر

. برجستگی های قرمز و ملتهب شده بر روی پوست سر

. دیده شدن حشرات بالغ روی پوست سر

. ایجاد خراشیدگی روی سطح و سوزش در آن

. دیدن دانه هایی شبیه شوره که به ریشه موها چسبیده و جدا کردن آن آسان نیست

توجه کنید که اگر چند نفر از اعضای خانواده در خانه شما چنین علائمی را دارند به معنای انتقال شپش با آنهاست و همه آنها باید هرچه سریعتر مورد درمان قرار گیرد.

دلایل ابتلا به شپش سر

شپش لزوماً به دلیل عدم رعایت بهداشت و شست‌وشوی نامناسب سر حاصل می‌شود و همه افراد حتی کسانی که بهداشت را به خوبی رعایت می‌کنند و به آن اهمیت می دهند می‌توانند با این مشکل مواجه شوند اصلی ترین دلیل ابتلا به شپش سر در تماس با فرد آلوده به این موجود است .

با توجه به این موضوع شپش می‌تواند به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم به پوست سر همه افراد دیگر منتقل شود در روش انتقال مستقیم در افراد باید در نزدیکی یکدیگر قرار بگیرند چرا که شپش قابلیت پرواز و یا پرش را ندارد و بر روی تارهای مو می‌تواند از شخصی به شخص دیگر منتقل شود.

البته تماس مستقیم با فرد آلوده در میهمانی‌ها محل کار و انجام فعالیت‌های ورزشی می‌تواند باعث انتقال این حشره شود پوشیدن لباس های آلوده مانند روسری، کلاه ،استفاده از شانه و حوله آلوده نیز می تواند باعث انتقال شپش سر شود استفاده از هدفون مشترک نیز یکی از راه‌های انتقال است، در کنار هم خوابیدن روی تخت کاناپه نیز از راههای آلوده شدن به این حشره است استفاده از بالش و ملحفه نیز باعث انتقال شپش سر می‌شود در روش انتقال مستقیم احتمال بسیار کم است .

بر ممکن نیست لباسهای فرد آلوده در کنار لباس های شما هنگامی که آویزان شود می تواند شپش را به شما منتقل کند با توجه به این موضوع معمولا مهدکودک و محیط‌هایی که لباس افراد روی چوب لباسی آویزان می شود احتمال انتقال این حشره زیاد است.

 

راهکارهای جلوگیری از شپش سر

قبل از اینکه به فکر درمان شپش بیفتد بهتر است که از این موضوع جلوگیری کنید نکته مهم این است که رعایت بهداشت را به خوبی انجام دهید راهکار برای درمان شپش سر بهترین از تماس خود را با افراد آلوده و کسانی که میشناسید محدود کنید روشهای زیر می تواند باعث جلوگیری از ایجاد شپش سر شود.

. جدا کردن وسایل شخصی مبتلا مانند بر شانه حوله گیره سر کلاه روسری و غیره از اعضای خانواده

. استفاده از وسایل شخصی هنگام رفتن به آرایشگاه ها

. استفاده از حوله و ملحفه تامین هنگام اقامت در هتل یا مسافرخانه و مکانهای عمومی و همچنین شستن ملحفه بعد از استفاده

. استفاده نکردن از کلاه محافظه دیگران هنگام دوچرخه سواری ها و ورزش

توجه نکردن به علائم ابتلا شدن به شپش سر و دیر اقدام کردن برای درمان باعث ایجاد عفونت های پوستی و بروز حبّ عفونت‌ها می‌شود که در کودکان حضور طولانی شپش می تواند ایجاد زخم گسترده روی سر و در نهایت عفونی شدن آن را به همراه داشته باشد بیماری کیفوز یک بیماری خطرناکی که عفونی است که شپش آلوده ایجاد می‌شود علاوه بر این ریزش موی سر و تغییر رنگ پوست و عفونی شدن ساقه مو بعد از تخریب از عوارض اقدام کردن به درمان شپش سر است.

راهکار های فوری برای درمان شپش سر
راهکار های فوری برای درمان شپش سر

راهکارهای درمان خانگی

شپش سر یک مشکل جهانی می‌باشد و از قدیم نیز وجود دارد راه های زیادی برای درمان وجود دارد این راه می تواند باعث از بین رفتن این هر شهر و همچنین تخم آنها شود توجه کنید که اگر بر روی پوست سر زخم مشاهده شود یا خارش شدید باشد بهتر است به سراغ راه های دارویی بروید که اثرگذاری بهتر و سریعتر این برای شما در پی داشته باشد .

قبل از شروع درمان موها را تا حد امکان کودتا کنید تا بتوانید خراشیدگی یا زخم راس را تشخیص دهید و حشرات را به خوبی پیدا کنید زمانی کوتاه کردن مو احتمال انتقالش به افراد دیگر را کاهش می‌دهد در ادامه می توانید روش هایی برای از بین بردن حشرات موذی استفاده کنید.

. شانه زدن موها با شانه ضد شپش (شانه نیت)

شانه های ضد شپش شانه فلزی دنده ریزی هستند که می توانند تخم شپش را از سر جدا کند استفاده از این روش معمولاً در مرحله ابتدایی که شپش ها بالغ نیستند کارایی دارد اما در زمان گسترش شپش برای جلوگیری از تکثیر آنها نیز استفاده می‌شود در زمان شانه کردن شانه ها را به صورت دسته جدا کنید و شانه را در نزدیکی کف سر بکشید تا تخم به شانه و بچسبد برای بهتر دیده شدن تخم می توانید در چراغ های ذره بینی استفاده کنید.

. استفاده از سس مایونز

سس مایونز نقشه خفگی کننده شیشه پژو دارد و قاتل واقعی آنها به شمار می‌رود برای استفاده از آن می توانید مراحل زیر را انجام دهید

. محاربه مقداری سس مایونز آب شسته کنید و مطمئن شوید که همه قسمت ها و کف سر پوشیده است.

. با استفاده از کلاه یا پلاستیک موها را بپوشانید و روی آن نیز یک روز و یا حوله سر کنید.

. بعد از گذشت ۵ تا ۶ ساعت موها را بشویید

. و در آخر از شانه ضد شپش وتخم شپش های مرده را از پوست جدا کنید استفاده از این ماسک برای مدت دو ماه و یک بار در هفته به شما توصیه میشود.

. روغن درخت چای

روغن درخت چای علاوه بر از بین بردن شپش سر می تواند به کاهش و التهاب یک پسر نیز کمک کند بنابراین می توان آن را یک ماده تشکیل دهنده بسیار خوب در درمان شپش سر شما را باید برای استفاده از این روغن آن را با شامپو مخلوط کنید و به صورت زیر استفاده کنید.

. در هر ۳۰ گرم شامپو ۳ تا ۵ بعد از این روغن را بریزید و موها را با آن کاملاً بشویید

. بعد از خشک شدن موها آنها را با شانه ضد شپش شانه کنید.

از این روغن هر بار در حمام و حداقل دو ماه استفاده کنید روغن درخت چای ماده بسیار قوی است که استفاده زیاد آن می‌تواند به پوست سر آسیب بزنند پس هرگز  از مقداری که گفته شد و در دفعات بیشتر از این روغن استفاده نکنید اگر هر روز دوش می‌گیرید هفته دوبار از این روغن در شامپو ترکیب کنید و موها را بشویید ترکیب روغن چای روغن زیتون و روغن اکالیپتوس نیز برای درمان شپش مفید هستند پوست سر را به این ترکیب آغشته و بعد از ۲۰ و ۳۰ دقیقه آن را بشویید استفاده این ترکیب دو بار در هفته و به مدت دو ماه توصیه میشود.

. استفاده از سرکه

سرکه انگور و سیب از موثرترین روش های درمان شپش ۱۰۰ شما بوسه سر خود را به طور کامل با سرکه آغشته کنید و ۲۰ دقیقه بعد آن را بشویید و بعد از شستشو با برس و شانه کمی روغن نارگیل اسپری کنید و شپش های مرده را راحت از پوست جدا کنید به منظور افزایش اثرگذاری اسید استیک موجود در سرکه می توانید آن را با روغن معدنی با نسبت مساوی ترکیب و سپس استفاده کنید مراحل زیر را میتوانید انجام دهید

. مخلوط را به کف سر و موها بمالید و کلاه حمام بپوشید

. یک شب تا صبح صبر کنید و سپس موها را بشویید

. بعد از آبکشی سرکه با مقدار مساوی آب رقیق بر روی کف سر و مو ها اسپری کنید

. بعد از ۱۰ دقیقه مجدد موها را بشویید

برای اینکه درمان شپش با سرکه کاملاً اثرگذار باشد این ماسک را به مدت دو ماه دو یا سه بار در هفته تکرار کنید و بعد از هر بار شستشو موها را با شانه مخصوص شانه بزنید تا شبهه های مرده و تخم ها از پوست سر جدا شود.

. استفاده از آب پیاز

آب پیاز سرشار از گوگرد است که می‌تواند برای شپش بسیار مضر باشد نکته مهم دیگر این است که اگر پوست سر بر اثر وجودش بهشت زهرا خارج داشته باشد از این روش نمی توانید استفاده کنید چرا که باعث سوزش زیاد در پوست سر میشود برای استفاده آب پیاز مراحل زیر را دنبال کنید

. با توجه به حجم موها چهار تا پنج پیاز را در مخلوط کن بریزید تا خمیر شود

. سپس خمیر را در صافی فشرده تا به پیاز خارج شود و پوست سر را چند دقیقه با آن ماساژ دهید.

. سر را با کلاه حمام بپوشانید و اجازه دهید که دو ساعت بگذرد

. سپس موها را بشویید و با استفاده از باد گرم سشوار خشک کنید

. و در آخر با شانه مخصوص موها را شانه بزنید.

برای اینکه آب پیاز تاثیر مناسبی روی شپش های سر بگذارد باید مراحل بالا را در سه روز متوالی پشت سر هم تکرار کنید البته لازم است که تا دوماه هفته یک بار این روش را ادامه دهید تا شپش به طور کامل شکن شود.

. استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل بر سر که یک داروی مطمئن برای درمان شپش به حساب می‌آید خود این روغن به صورت جداگانه نیز با ایفای نقش یک خفه کننده قدرتمند برای شپش است برای استفاده از این ماده باید ماست را تهیه کنید و آن را پنج روز بر روی پوست سر بمالید

. سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با کمی کافور ترکیب کنید و آن را روی سر بمالید

. چند دقیقه کف سر را با آن مخلوط ماساژ دهید

. سرا با استفاده از حوله حمام یا پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید که ماسک شب تا صبح روی سر باقی بماند

. سپس با استفاده از شامپو موها را خوب بشویید و بگذارید موها در دمای محیط خشک شود

. و در آخر موها را با شانه مخصوص شانه بزنید.

 

راهکارهای درمان بدون نسخه شپش سر

اگر به داروخانه مراجعه کنید و برای درمان شپش سر دارویی را اهید داروهای بدون نسخه به شما داده می شود جهش ژنتیکی در شپش باعث شده که این حشره در برابر تعدادی داروها مقاوم شود و به سادگی از بین نرود اما در بیشتر موارد هنوز می توان به درمان بدون نسخه نیز اعتماد کرد این داروها اغلب از ترکیب گیاهی هستند و به همین دلیل خطرات کویر نسبت به تداخل دارویی ایجاد می‌کند اما اگر داروهای خاصی مصرف می‌کنید یا بیماری خاصی دارید حتماً باید این داروها طبق نظر پزشک مصرف شود.

. داروهای بر پایه پیرترین

ترکیبات شیمیایی این دارو از گل داوودی استخراج می‌شود و معمولاً درمان مناسبی برای شپش سر کودکان است این ترکیب به شپش های زنده و بالغ حمله می‌کند و تعدادی از شرکت پژو در برابر این دارو مقاوم شده اند این محصول ساختاری شبیه شامپو دارد و باید به موهای خشک مالیده شود و بعد از ۱۰ دقیقه موها را خیس کنید و آنقدر ماساژ دهید تا کف کند سپس آنها را با شانه مخصوص شانه کنید نشانة ممکن است واکنش و ارائه آلرژیک به همراه داشته باشد پس باید قبل از استفاده تست حساسیت صورت گیرد.

.داروهایی برپایه پرمترین

پرمترین نسخه مصنوعی پیرترین ها هست که به شپش زنده حمله میکند دراین روش استفاده باید موها را با شامپو و بدون نرم کننده شستشو دهید و آن را با سرکه سفید آغشته کنید و مجدد بشویید این دارو شکل لوسیون در بازار وجود دارد که بعد از شستشو با شامپو به مو آغشته می‌شود این لوسیون در عموماً به نام شامپوی ضد شپش یا شامپوی پرمترین شناخته می شود در صورتی که استفاده از این لوسیون شپش های زنده روی سر خود مشاهده کردید درمان را باید تا یک هفته انجام دهید.

. درمان به روش شرینک رپ

در این روش درمانی از یک محلول غیر سمی به نام تجاری ستافیل استفاده می شود ده ملایم است این درمان برای از بین بردن شپش زنده صورت می‌گیرد و نتایج آزمایشات نشان می‌دهد که بیماران بعد از چشم‌ها استفاده از این روش درمان شده‌اند این روش درمانی باید موها خشک به محلول آغشته و سپس با آب بشویید و بعد از شستشوی موها از سشوار و شانه کمک بگیرید .

این روش درمانی را می توان برای کودکان به کار گرفت اما بهتر است در مورد آن با پزشک مشورت کنید اگر کودکان شما دچار شپش سر شدند می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان زیر نظر متخصص باتجربه و حرفه‌‌ای کلینیک روش درمانی مناسبی را انتخاب و به آن بپردازید البته توجه داشته باشید که در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط متخصص باتجربه و حرفه‌ای این کلینیک صورت می‌گیرد.

راهکار های فوری برای درمان شپش سر
راهکار های فوری برای درمان شپش سر

. راهکارهای درمان شپش سر با نسخه پزشک

اگر شدت خارش و زخم های سر بسیار شدید باشد بهتر است درمان خانگی و بدون نسخه را فراموش کنید و به کلینیک پوست و مو مراجعه کنید پزشک متخصص بررسی دو لازم روی موهای سر شما بهترین دارو را برای شما تجویز می کند تا در زمان کوتاه و بدون آسیب از شهر شپش رهایی پیدا کنید توجه کنید که اگر قبلاً راه های درمانی برای آن امتحان کرده اید حتما به پزشک اطلاع دهید و در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید یا بیماری خاصی دارید پزشک مطلع شود.

. اسپینوزاد

این دارو برای افراد بالای ۴۰ سال تجویز می شود نتایج آزمایشات علمی استفاده از این دارو نشان داده که شپش سر در بیشتر افراد بعد از گذشت ۱۴ روز کامل درمان می شود این دارو دارای حالت مایع است و باید روی ریشه و ساقه مو به طور کامل آغشته شود بعد از گذشت ۱۰ دقیقه موها را با شامپو بشویید و سپس از شانه ضد شپش استفاده کنید هنگام استفاده از این مایع مراقبت چشمان باشید همچنین در افرادی که حساسیت پوست دارند می تواند ایجاد سوزش در پوست شود.

. آیورمکتین

این دارو از باکتری موجود در خاک درست می‌شود و برای نوزادان بالای ۶ ماه و همچنین افراد بالغ مناسب است، با توجه به اینکه این دارو برای کودکان و نوجوانان استفاده می‌شود اما استفاده بدون نسخه پزشک ممنوع است و حتماً باید تحت نظر پزشک مصرف شود در نتایج آزمایش شده سه چهارم بیماران دو هفته بعد از انجام آن بدون نیاز به شانه ضد شپش به طور کامل درمان شده اند این لوسیون را باید به پوست و موی خشک بمانید و بعد از ۱۰ دقیقه آبکشی کنید.

. لوسیون بنزین الکل

این لوسیون روی دستگاه تنفسی شپش تاثیر می گذارد و می تواند آنرا فلج و خفه کند می‌توان آن را درمانی برای از بین بردن تخم شپش نیز دانست این دارو می‌تواند برای بیماران ه بالای ۶ ماه استفاده کرد که ممکن است باعث تحریک پوست و چشم شود برای استفاده از این لوسیون پوست سر خود را به این دارو آغشته می کنید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را کاملاً می شوید استفاده از شانه ضد شپش برای جدا کردن تخم شپش ها لازم است درمان با این روش باید حداقل دو بار و برای تعداد دفعات بیشتر با مشورت پزشک صورت گیرد.

. لوسیون مالاتیون

این لوسیون با نام اوید بازار شده است گلاب بر شب های زنده می تواند تخم آنها را نیز از بین ببرد توجه کنید که ماده قابل اشتغال است و در استفاده آن نباید موها را گرم کنید و در معرض نور خورشید قرار گیرید علاوه بر این استفاده این دارو برای کودکان زیر ۶ سال توصیه نمی شود .

برای استفاده از این نوع سی و نیازی به خیس کردن موها نیست موهای خود را به این لوسیون آغشته می کنید و بدون شستشو جز می‌دهید که در هوا کاملاً خشک شود هنگامی که موها به این لوسیون ناقص دست که حدود ۸ تا ۱۲ ساعت طول می‌کشد تا به طور کامل خشک شود در نزدیکی اجاق گاز بخاری وسایل گرمایشی قرار نگیرید همچنین از سشوار استفاده نکنیم بعد از گذشته مدت موها را با شانه مخصوص شانه و آنها را در سینک نظیر دوش بشویید و در صورت مشاهده شپش زنده بعد از ۷ و ۹ روز دوباره این روش را تکرار کنید.

. دستگاه از بین برنده شپش

این دستگاه در کلینیک پوست و مو می تواند با حرارتی که تولید می کند شپش های زنده و تخم ها را خشک کند تجربه نشان می‌دهد که با استفاده از این دستگاه تخم شپش حدود ۹۸ درصد و شپش های زنده نیز تا ۸۰ درصد از بین می‌رود درمان با استفاده از این دستگاه خطری به همراه ندارد اما باید توسط پزشک حرفه‌ای و مثل صورت گیرد تا آسیبی به پوست وارد نشود شما می توانید در کلینیک زیبای بهمنیار کرمان به انجام این درمان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک بپردازید.

. شامپوی لیندان

این شامپو نوعی سم عصبی است که برای از بین بردن شپش و تخم آن ها استفاده می شود استفاده بیش از حد این دارو بدون نسخه پزشک می‌تواند ایجاد سرطان کند به همین دلیل پزشک با احتیاط آن را برای شما تجویز می‌کند همچنین استفاده بی‌رویه می‌تواند باعث تشنج و حتی مرگ شود با توجه به این موضوع مصرف آن برای کودکان و سالمندان و افراد زیر ۵۰ کیلو توصیه نمی‌شود و تنها در مورد تاسیس می‌شود که همه روش‌های درمانی را انجام دادید و تاثیر روی شپش را نداشته و شپش و همچنان به قوت خود باقی مانده اند.

چگونه وجود شپش را در پوست سر خود یا کودکم تشخیص دهم؟

بر اساس تحقیقات پزشکی روی اطفال امریکایی شناسایی شفیره زنده و شپش بالغ روی سر نشان می دهد حضور این حشره بر روی سر شماست و به منظور تشخیص شپش موهای کودک یا خود را شانه دندانه درشت ضد شپش بزنید و با دقت بررسی کنید اگر شپش زنده پیدا نکردید چند ساعت بعد دوباره این کار را تکرار کنیم اگر با این روش متوجه وجود شپش نشده‌اید .

به پزشک مراجعه کنید پزشک نوری به سر می تاباند کشید به شائبه می‌شوند و می‌تواند حضور آنها را احساس کند که شما باید به فکر درمان باشید یا نه در واقع نزدیک بودن شپش زنده به پوست سر چه چیزی است که باید نگران باشید که پشت پا فاصله بیشتر از ۶ میلی متر از پوست قرار می گیرد احتمالا مردها خالی است .

در صورتی که پزشک تشخیص زنده بودن شپش را شک داشته باشد آن را زیر میکروسکوپ بررسی می‌کند نبوده بشه زنده نشان می‌دهد که آلودگی جدید نیست و شب هایی که روی سر باقی ماندن از آلودگی های قبلی هستند که با شانه ضد شپش آنها را از سر جدا می کند.

 

کدام موارد ممکن است با الودگی شپش اشتباه گرفته شود؟

تخم شپش بسیار شبیه شوره می باشد و این موضوع افراد را به اشتباه می اندازد که برای تشخیص سعی دارند ذره سفید رنگ را از پوست جدا کند در حالیکه چسبنده است و به سختی جدا می‌شود این همان تخم شپش است

. تخم های مرده یا خالی باقیمانده از آلودگی های قبلی

. تکه های موی جدا شده و مرده

. باقی ماندن خاک و گرد و غبار در کف سر

. باقی ماندن اثرات محصولات مراقبت از مو

. حشرات کوچک دیگری که در کف سر هستند و می‌توانند از محیطهای مثل باغ و جنگل وارد مو شده باشد.

برای جلوگیری از بازگشت شپش چه باید کرد؟

ممکن است بشر را درمان کنید اما به دلیل مراقبت نادرست می توانید دوباره به این بیماری مبتلا شوید راهکارهای زیر را به کار ببندید تا شپش به طور کامل از بین برود

. در صورتی که اعضای خانواده درمان شده‌اند و تنها یکی هنوز شبهه فعال دارد وسایل خود را از آن جدا کنید و در در آفتاب قرار دهید همچنین دیگر اعضای خانواده و حیوان خانگی را نیز از آن دور کنید.

. با فاصله بعد از پیدا کردن شپش سر خود با یکی از اعضای خانواده همه ملحفه ها و لباس ها را تا دو روز  قبل رابا آب گرم بشویید و در آفتاب بریزید.

. وسایل غیر قابل شست و شو را به مدت دو هفته در کیسه ضد هوا قرار دهید تا شپش را بر اثر کمبود اکسیژن از بین برود.

. کیسه جاروبرقی را عوض کنید و کیسه قبلی را دور بیندازید

. برس شانه هتل گیره را در آب گرم بخیسانید و اگر امکان دارد آنها را دور بیندازید

. حتماً به فرزندان خود توصیه کنید که از تماس نزدیک با سایر دوستان شان خودداری کنند لباس ها را به آنها قرض ندهند و از لمس موهای همدیگر خودداری کنند.

. مدتی بعد از تکمیل درمان موهای خود و اعضای خانواده را چک کنید تا مطمئن شوید شپش ها برنگشته اند.

 

چه زمانی برای درمان شپش سر به پزشک مراجعه کنم؟

اولین قدم این است که مطمئن شوید به شپش آلوده هستید یا نه به همین دلیل لازم است که قبل از شروع هر درمان برای تشخیص این موضوع نزد پزشک بروید و بعد می‌توانید درمانهای خانگی را شروع کنید اگر شپش شدت پیدا کرد و شپش های زنده در سر ما مشاهد گردید و افزایش پیدا کرده‌اند باید به پزشک مراجعه کنید تا از داروهای جدیدی که شپش و هنوز بار مقاوم شدن استفاده شود توجه کنید .

خوردن پوست سر باعث خراشیدن و زخم می شود که احتمال عفونت و باکتری را افزایش می دهد و نکته دیگر این است که اگر در غدد لنفاوی نی خود احساس التهاب داشتید یا دانه های ریز و قرمزی روی پوست مشاهده شد و یا با پوسته پوسته شدن آن مواجه شدید حتما به پزشک مراجعه کنید این موارد می‌تواند ناشی از ایجاد زخم عفونی در پوست سر و یا حساسیت به داروی از بین برنده شپش باشد.

آیا وجود شپش عاملی نگران کننده است؟

شپش‌ها عوامل خطرناکی نیستند ولی اگر به موقع درمان نشود می‌تواند بر سلامتی پوست تاثیر بگذارد وجود شپش نگران کننده است که خارش سر بسیار شدید شده باشد و زخم عفونی کف سر حاصل شده باشد البته در این موارد نیز می‌تواند ظرف مدت جنین هفته و یا نهایتاً چند ماه با استفاده از داروهای قوی شپش را ریشه کن کند و سپس زخم‌های حاصل شده را بهبود بخشید.

بهترین روش برای درمان کدام است؟

معمولاً توصیه می‌شود که با استفاده از یک روش به درمان شپش اکتفا نکنید و تر روش را به کار بگیرید با توجه به این موضوع درمان خانگی در کنار داروی بسیار موث موثر است اما توجه کنید که چند داروی درمان شپش را همزمان با هم استفاده نکنید چرا که باعث ایجاد تداخل دارویی و بروز مشکلات دیگر می‌شود.

اگر دچار شپش سر شده اید می توانید با مراجعه به کلینیک و استفاده از دستگاههای مربوط به از بین بردن شپش آنها را برطرف کنید هنگامی که از شپش های سر و هوایی پیدا کرده اید ممکن است موهای شما در اثر استفاده از بعضی داروها ضعیف و نازک شوند که شما می توانید در همان کلینیک روش درمانی برای تقویت و ضخیم کردن تار مو و رساندن مواد مغذی به مرور انجام دهید تا موهای سالم و زیبا داشته باشید .

در کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان انواع خدمات زیبایی پوست و مو توسط پزشک متخصصین کلینیک صورت می گیرد شما میتوانید با مراجعه به این کلینیک به درمان شپش سر خود بپردازید و سپس با استفاده از روش‌های درمانی دیگر به تقویت موهای آسیب دیده بپردازید در این کلینیک مزوتراپی درمان مناسبی است که می‌توان به تقویت موها پرداخت و نتیجه عالی از این درمان برای شما حاصل شود.

 

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک روش درمانی موضعی است که کاربردهای مطلبی دارند روشی معروف در سطح جهان که به درمان کم آبی پوست چین و چروک ضد سلولیت ریزش مو و تقویت آن کمک می کند مزوتراپی یکی از روش های درمانی و زیبایی پوست است که در شیوه تزریقی قرار می گیرد و ذر این روش مواد ویژه‌ای با خاصیت درمانی به پوست سر تزریق میشود که مواد با توجه به مشکل شما تعیین می شود .

مواردی همچون عصاره گیاهی ویتامین آنزیم ها داروها و هورمون ها از مواردی هستند که در مزوتراپی به صورت تزریق زیر پوستی انجام میشود این روش درمانی بدون نیاز به بیهوشی و بستری و بدون برش ت می‌گیرد و فرد بعد از پایان درمان می‌تواند به کار روزمره خود بپردازد و عوارض بسیار کم و نادری در پی دارد.

 

اثرات و فواید مزوتراپی

پیش از اینکه به سراغ کاربردهای مزوتراپی برویم باید بگوییم که این روش تاثیر روی پوست می گذارد و به شما چه کمکی می کند مزوتراپی بر هر سه لایه پوست می تواند تاثیر خوبی داشته باشد اثرات درمانی این روش بر روی پوست لایه میانی و همچنین بافت پیوندی مشاهده می‌شود و همین مسئله باعث می‌شود که کاربردهای زیادی داشته باشد و برای درمان ریزش مو و سلولیت و همچنین موارد بسیار موثر واقع شود فواید مزوتراپی را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد یکی فواید ناشی از تزریق است .

سوراخ های بسیار ریزی که توسط سوزن مزوتراپی روی پوست به وجود می‌آید نیز آسیب های مفید یکی از تو آید بسیار جالبه مزوتراپی است که بر اثر سوزن های نازک که این روش درمانی روی پوست به جا می گذارد سوزن تا عمق متوسط در پوست فرو می‌رود و آسیب جزئی را به پوست وارد می‌کند.

این آسیب می‌تواند فرآیند ترمیمی پوست را فعال کند با فعال شدن این فرایند سلول‌های پوستی سالم شروع به ساخت کلاژن می‌کنند که فاکتور اصلی رشد و پروتئین بین بافت‌ها است رگهای خونی جدید دینی شکل می‌گیرد و سلول‌های بنیادی به سمت نواحی آسیب دیده حرکت می‌کند و این موضوع باعث جوان سازی پوست و درمان درمان مشکل ریزش مو می‌شود بخش عمده ای از اثرات درمانی روش به خاطر همین آسیب های جزئی و کوچک است .

دارورسانی آبرسانی و تغذیه در جریان مزوتراپی موارد دیگر این روش درمانی است که با تزریق درون پوست آغاز می شود محلول تزریق شده را اصطلاحاً کوکتل می نامند فرمول کوکتل بسته به نیاز تعیین می شود مثلاً برای درمان ریزش مو کوکتل به روشی ترکیب می شود که حاوی ضدریزش و مواد مغذی به فولیکول ها باشد پس می‌توان مزوتراپی را روش درمان مناسبی برای تمام مشکلات پوست سر و مو دانست شما میتوانید این روش درمانی را در کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان زیر نظر متخصص باتجربه و حرفه ای کلینیک انجام دهید.

 

. مزایای مزوتراپی

هزینه مناسب آن نسبت به روش‌های درمانی دیگر و تاثیرات خوبی که به جا می گذارد

. روش کم تهاجمی بدون نیاز به جراحی و بیهوشی و بستری

. نداشتن دوره نقاهت طولانی و نیاز نداشتن به مراقبت‌های خاص و ویژه بعد از انجام این درمان

‌. نداشتن عوارض جانبی و خطرات محدود

. روشی ایمن برای تقویت موهای آسیب دیده مخصوصاً هنگامی که به شپش سر مبتلا هستید و از داروهای زیادی برای برطرف کردن آن استفاده کرده اید و آن به دنبال تقویت موهای خود هستید مزوتراپی می تواند روش درمانی مناسبی برای شما باشد. انواع خدمات زیبایی پوست و مو در کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان توسط پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام می گیرد.

 

عوارض جانبی و خطرات مزوتراپی

در مزوتراپی به علت اینکه دارو به شکل موضعی و مستقیم در محله مشکل تزریق می شود عوارض جانبی نادری محدود هستند برخی از عوارضی که تاکنون گزارش شده اند عبارتند از

. ایجاد آلرژی و حساسیت به داروی و مواد تزریق شده به پوست که ممکن است بلافاصله یا بعد از مدتی خود را نشان دهد که معمولاً خفیف بونا در هستند

. یکی از موادی که در مزوتراپی استفاده می شود لیستین نام دارد که گاهی باعث التهاب و ورم موضعی میشود

. عفونت های پوستی یکی از عوارض ناشی از انجام این درمان است در صورتی که در خطای کادر درمانی و گاهی به دلیل عدم رعایت مراقبتهای بعد از این درمان توسط بیمار صورت میگیرد.

. پدیدار شدن لکه های تیره و روشن در محله تحت درمان

. کبودی و خونمردگی در محل تحت درمان

. ایجاد زخم اسکار یا بدشکلی در محل تزریق

‌. التهاب  بافت چربی زیر پوستی

تقریباً تمام عوارض و خطرات نادر بوده و ممکن است در برخی بیماران به شکل موقتی به وجود آید به هر حال تا امروز عوارض شدید و آسیب ها به پوست در کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان رخ نداده است.

پیشنهاد ما برای کسب اطلاعات بیشتر :

کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان-بهترین راهکارهای از بین بردن جای جوش و درمان آکنه

بهترین راهکارهای از بین بردن جای جوش و درمان آکنه

کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان-هزینه، معایب و مزایای کاشت مو به روش سوپر ترکیبی

هزینه، معایب و مزایای کاشت مو به روش سوپر ترکیبی

کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان-کاربرد ،مزایا و نتایج حیرت‌آور پلاسما جت

کاربرد ،مزایا و نتایج حیرت‌آور پلاسما جت

کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان-لیفت یا درمان غبغب با روش های بدون جراحی

لیفت یا درمان غبغب با روش های بدون جراحی

هزینه مزوتراپی چقدر است

مزوتراپی روش مناسب و ایمنی برای تقویت مو و همچنین قطعی ریزش موها و است که هر چقدر هم برای آن هزینه کنیم ارزش آنرا دارد زیرا موها از عناصر زیبایی چهره به شمار می‌رود و داشتن موهای پرپشت و زیبا به اعتماد به نفس فرد و زیبایی آن بسیار کمک می کند هزینه مزوتراپی بستگی به علتهای دریافت درمان همچنین محله درمان و مواد مورد استفاده شده می تواند متفاوت باشد .

عوامل موثر بر قیمت در جلسه مشاوره توسط پزشک شما ارائه می شود شما میتوانید جهت طلا گرفتن از هزینه‌های مربوط به کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان با این کلینیک تماس گرفته نسبت به هزینه و تخفیفات روزانه توسط مشاوران و کارشناسان حرفه ای اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورید.

 

به چند جلسه درمان نیاز دارم؟

تعداد جلسات مزوتراپی بستگی به عوامل مختلفی دارد که به شرایط شما و پاسخ دهی پوست انجام این درمان بستگی دارد تعداد جلسات مزوتراپی معمولاً بین ۸ تا ۱۵ جلسه می تواند تفاوت داشته باشد فواصل چنین جلساتی نیز برای افراد متفاوت است بیشتر اوقات چهار جلسه اول با فواصل هر روزه صورت می‌گیرد و جلسات بعدی با فاصله دو هفته و ماهانه انجام می‌گیرد .

جهت اطلاع گرفتن از تمامی سوالات و پاسخ دادن به پرسش های شما می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان مشاوره و معاینه توسط پزشک متخصصین کلینیک به تعداد جلسات و همچنین تمام سوالات خود در این زمینه اطلاعات کافی را به دست آورید.

 

مراقبتهای قبل از مزوتراپی

مزوتراپی روش درمانی مناسبی است که نیاز به مراقبت های خاص و ویژه ندارد و می توانید به راحتی به انجام این درمان بپردازید و بعد از پایان نیز به کار روزمره مشغول شوید اما بهتر است برای رسیدن به نتیجه بهتر یکسری مراقبت های قبل از این درمان را انجام دهید تا نتایج بهتر و موثرتری برای شما در پی داشته باشد و از عوارض احتمالی این روش درمانی جلوگیری شود از مراقبت های قبل از مزوتراپی می توان به نکات زیر اشاره کرد

. شب قبل یا صبح روزی که قرار است به کلینیک برای درمان مراجعه کنید سر خود را بشویید البته توجه کنید که از درک کننده ها و لوسیون ها به هیچ عنوان بر روی پوست استفاده نکنید

. چند روز قبل از انجام مزوتراپی از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین و ایبوپروفن خودداری کنید و اگر داروی ضد انعقادی و رقیق کننده مصرف می کنید حتما قبل از درمان با پزشک در مورد داروهای خود مشورت داشته باشید

. چند روز قبل از درمان از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی پرهیز کنید زیرا می‌تواند در روند بهبودی اختلال ایجاد کند

. آب و مایعات فراوان بنوشید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی

همانطور که گفته شد مزوتراپی روش‌های درمانی آسان و ایمنی است که نیاز به مراقبت های خاص و ویژه ای ندارد اما برای جلوگیری از عوارض احتمالی این درمان نیاز است به یکسری توصیه ها اهمیت دهید تا بهترین نتیجه را برای شما حاصل شود و دوره نقاهت کمتری را نیز داشته باشید مراقبتهای بعد از مزوتراپی می توان به نکات زیر اشاره کرد

‌. حداقل ۲۴ ساعت بعد از درمان از داروهای مراقبت مو داروهای ضد ریزش و محصولات حالت دهنده و آرایشی به هیچ عنوان استفاده نکنید

. تا ۲۴ ساعت از جستجوی سر و دوش گرفتن پرهیز کنید و از روز سوم می توانید حمام بروید و هفته اول نیز بیشتر از ۱۵ دقیقه در حمام زمانی و از آب داغ استفاده نکنید این موارد می تواند باعث کبودی شود

. تا دو روز بعد از انجام درمان از ورزش پرهیز کنید و همچنین ورزش هایی که بازه تعلق به بدن می شود باعث می شود که محلول مزوتراپی از پوست خارج شود

. تا ۲۴ ساعت بعد از پایان درمان از داروهای ضد التهابی مانند آسپیرین و ایبوپروفن خودداری کنید مصرف استامینوفن بلامانع است

. اگر بعد از درمان بر روی پوست خود برآمدگی مشاهده کردید احتمالاً به این معناست که به محلول مزوتراپی حساسیت داشته اید پس با این پزشک خود تماس بگیرید.

 

کاندیدای مناسب مزوتراپی

مزوتراپی مو روش ایمن و مناسبی برای تقویت موها و قطع ریزش مو از افرادی که به ریزش مو و نازکی و ضعیفی طارم مبتلا شده اند می توانند کاندیدای مناسب این روش درمانی باشد همچنین افرادی که به شپش سر دچار شده اند و بعد از درمان موهای آنها شروع به ریزش و ضعیف شدن کرده است می‌توانند برای تقویت موهای خود از این روش درمانی استفاده کنند.

این روش درمانی مناسب به تمام افرادی است که از سلامت عمومی برخوردار هستند و به دنبال راه مناسب برای قطع ریزش و تقویت مو هستند مناسب است اگر شما هم انجام این درمان می خواهید بپردازید ما کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان را به عنوان یکی از کلینیک های معتبر و به روز به شما معرفی می کنیم در این کلینیک خدمات زیبایی پوست و مو توسط متخصص باتجربه و حرفه‌‌ای انجام می‌گیرد.

کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی بهمن یار-راهکار های فوری برای درمان شپش سر
کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی بهمن یار

دوره نقاهت مزوتراپی

مزوتراپی روشی ایمن و مناسب است که دوره نقاهت ندارد و پر بعد از پایان جلسه درمانی می‌تواند به کار روزمره خود بپردازد و فقط کافی است که به توصیه های ارائه شده توسط متخصص به خوبی توجه کند و به آن عمل کند و از هرگونه عوارض احتمالی این روش درمانی جلوگیری به عمل آید .

البته باید توجه داشته باشید که این روش درمانی برای زیبایی پوست و مورد استفاده قرار می گیرد پس حتماً باید توسط پزشک با تجربه و حرفه‌ای و در کلینیکی معتبر انجام گیرد تا از عوارض احتمالی این روش درمانی جلوگیری شود و همچنین نیاز به دوره نقاهت طولانی برای شما در بین داشته باشد شما می توانید این روش درمانی را در کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان زیر نظر متخصص باتجربه و حرفه‌‌ای کلینیک انجام دهید.

 

نتیجه گیری

شپش سر یکی از مشکلاتی است که ممکن است افرادی را با آن درگیر کند جانوران موذی هستند که با چسبیدن به طور مو با عکس لات عمومی شود آنها غذا و تغذیه خود را از ریشه مو و پوست سر به دست می‌آورند و همین امر باعث می‌شود که بعد از برطرف کردن آنهاموها دچار نازکی و شکنندگی شود اما جای هیچگونه نگرانی نیست.

امروزه روش های درمانی مناسبی در کلینیک ها هم برای درمان شپش سر و هم برای تقویت مو وجود دارد یکی از این روش های کاربردی که امروزه طرفداران زیادی نیز دارد استفاده از مزوتراپی است که به راحتی و آسانی می توانید بدون نیاز به جراحی و تیغ و برش به تقویت موضع پردازید .

بعد از پایان جلسه درمانی به کار روزمره خود ادامه دهید شما می توانید مزوتراپی را در کلینیک زیبایی بهمن یار کرمان زیر نظر متخصص با تجربه و حرفه ی کلینیک انجام دهید. همچنین انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک زیر نظر متخصص انجام میگیرد.

کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی بهمن یار-راهکار های فوری برای درمان شپش سر
کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی بهمن یار

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

34910112400

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 12 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicbahmanyar

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی بهمن یار کرمان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicbahmanyar.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

https://clinicbahmanyar.ir/o3s0

لینک آپارات:

https://www.aparat.com/clinicbahmanyar

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/clinicbahmanyar

ویکی پدیا:

https://en.wikipedia.org/wiki/User:Clinicbahmanyar

فیسبوک:

https://www.facebook.com

تویتر:

https://twitter.com

یوتیوب:

https://www.youtube.com

تلگرام:

https://telegram.org

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

مشکلات اندام تناسلی آقایان
تعداد رابطه زناشویی در هفته از نظر اسلام
برای درمان واریس چه بخوریم؟
میکروبلیدینگ ابرو چقدر ماندگاری دارد؟
درمان شکستگی آلت تناسلی
عمل جراحی تامی تاک

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران کرمان کلینیک زیبایی بهمن یار
  • 09120043630-03491011240
  • info@clinicbahmanyar.ir